Best Foods Poland: w planach skok za ocean i Chiński Mur

MAR
opublikowano: 2011-12-27 00:00

Dobre zaplecze produktowe i handlowy zmysł właściciela — to recepta na sukces pomorskiej Gazeli Biznesu numer 1. Gdy Europa okazała się dla niej za mała, zaczęła zerkać dużo dalej.

Prowadzona przez Radomira Szweda gdyńska spółka zajmuje się importem i eksportem mrożonych produktów spożywczych. Best Foods Poland postawił na współpracę z klientami, którzy wymagają ścisłego dostosowania produktów do swoich wymogów.

— W Europie Zachodniej konsumenci przekonali się do korzystania z półproduktów do przygotowania posiłków. Rynek jest duży, a nasza oferta spełnia różnorodne wymagania od dobrania odpowiedniego smaku lub formy produktu po opakowanie sygnowane marką własną konkretnego kontrahenta — wyjaśnia Radomir Szwed.

Jak podkreśla, sukces, jakim jest znalezienie się w czołówce rankingu Gazel Biznesu, nie byłby możliwy, gdyby nie realizacja dużych zleceń dla klientów z Europy Zachodniej oraz zaangażowanie całego zespołu pracowników.

— Za sukcesem spółki Best Foods Poland stoi cały 13-osobowy zespół, zaangażowany nie tylko w kontakty handlowe, ale również kontrolę jakości, finanse oraz księgowość — mówi Radomir Szwed.

Spółka, której twórca czuje się w branży spożywczej jak ryba w wodzie, ma w najbliższych planach otwarcie kolejnego biura w Polsce — tym razem na cel obrała Warszawę. Jak ocenia jej szef — lokalizacja ta umożliwi jeszcze lepszą obsługę rodzimego rynku. Biuro w stolicy to jednak tylko jeden z elementów ambitnych planów szefa pomorskiej Gazeli Biznesu.

Radomir Szwed nie kryje bowiem, że rynki europejskie to dla Best Foods Polnad za mało. W nadchodzących latach spółka chce rozwijać sprzedaż w Stanach Zjednoczonych oraz w Chinach.

3 miejsce w rankingu ogólnopolskim

WYNIKI 2010 r.

Zatrudnienie11 osób

Przychody 65,36 mln zł

Zysk netto 0,93 mln zł

STRATEGIA:

Otwarcie biura w Warszawie i zatrudnienie przedstawicieli za oceanem ma pomóc Best Foodowi w zwiększeniu rynku.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface

Partner strategiczny

Alior

Partnerzy

GPW Orlen Targi Kielce