Bestfoods walczy o rynek keczupów

Katarzyna Kozińska, Artur Niewrzędowski
opublikowano: 1999-07-01 00:00

Bestfoods walczy o rynek keczupów

Bestfoods Polska, wiodący producent koncentratów spożywczych, zamierza podbić rynek keczupów. Za kilka dni do sprzedaży wprowadzi keczupy pod nazwą HellmannŐs. W ich produkcję zainwestował 300 tys. USD (1,2 mln zł).

Poznański Bestfoods Polska (dawniej CPC Amino) po półtorarocznych przygotowaniach i zainwestowaniu 1,2 mln zł, zadebiutuje na rynku keczupów. Polska jest jednym z nielicznych rynków, na które koncern wprowadzi markę keczupów HellmannŐs.

— W ciągu kilku najbliższych lat zamierzamy powtórzyć z keczupami sukces, jaki osiągnęliśmy na rynku majonezów, w którym jesteśmy drugim producentem, z 27-proc. udziałem — mówi Przemysław Wojek, dyrektor ds. mediów i PR Bestfoods Polska.

Dyrektor Wojek nie chce ujawnić szczegółów związanych z planowaną ekspansją. Mówi jedynie, że w początkowym okresie na rynek trafią dwie linie o smaku tradycyjnym i pikantnym w szklanych opakowaniach. Ich sprzedaż rozpocznie się za kilka dni.

Krajowy rynek keczupów, na którym wciąż jest sporo miejsca, szacuje się na 160-200 mln zł rocznie (w cenach detalicznych). Dotychczas był podzielony między Kotlin oraz Heinz z Pudliszkami.

Przedstawiciele konkurencji —Kotlina, Heinza i Pudliszek — twierdzą, że nie obawiają się ekspansji Bestfoodsa.

Poznański zakład jest drugi pod względem wielkości produkcji wśród europejskich filii koncernu Bestfoods. Zatrudnia ponad 1200 osób. Wytwarza prawie 300 produktów. W 1998 roku firma przeznaczyła na inwestycje 28 mln zł, o 68 proc. więcej niż w 1997 r.

Zysk operacyjny Bestfoods Polska w ubiegłym roku wyniósł 44,9 mln zł (wzrost o 42 proc. w porównaniu z 1997 r.). W najbliższym czasie spółka zainwestuje jeszcze kilkanaście milionów dolarów w nowe linie i wyroby.