Narodowy przewoźnik Australii zamierza rozpocząć regularne loty non-stop między Perth i Londynem w marcu 2018 r. Podróż będzie najkrótszą i najszybszą wersją połączenia znanego pod nazwą Szlaku Kangura, które po raz pierwszy zrealizowane zostało ponad 80 lat temu.

Uruchamiana usługa - zdaniem ekspertów - podkreśla przewagę Boeinga Dreamlinera na trasach długodystansowych. Amerykański samolot jest bowiem mniej paliwożerny od innych cztero-silnikowych gigantów jak np. A380 należący do Airbus Group.
Licząca ponad 14498 km trasa z zachodniego wybrzeża Australii do stolicy Wielkiej Brytanii - po jej formalnym uruchomieniu - będzie zaliczać się do najdłuższych na świecie w kategorii komercyjnych lotów pasażerskich.
W przyszłym roku do Qantas mają trafić pierwsze zamówione u Boeinga Dreamlinery , które wpierw wykorzystane zostaną do połączeń realizowanych pomiędzy wschodnim wybrzeżem Australii, a amerykańskimi miastami takimi jak Dallas czy Chicago.
Nowe bezpośrednie połączenie do Londynu z Australii może natomiast negatywnie wpłynąć na sojusz Qantas z linią Emirates. Koszysta z niego obecnie wielu pasażerów Qantas podróżujących do Europy przez Dubaj.
Szlak Kangura uruchomiony został w 1935 r. jako obliczona na 12,5 dnia wycieczka między Londynem i Brisbane, na wschodnim wybrzeżu Australii. W takcie takiej eskapady samoloty miały międzylądowania m.in. w Brisbane, Darwin, Singapurze, Bangkoku, Kalkucie, Karaczi, Kairze, Rzymie i Frankfurcie.
W ostatnich latach chińscy przewoźnicy, wśród których jest m.in. China Southern Airlines zaoferowali, tańsze i szybsze sposoby podróży pomiędzy Starym Kontynentem i Australią - z wykorzystaniem lotniska w Kantonie.
Pierwsze rezerwacje na loty Perth-Londyn trafić mają do sprzedaży w kwietniu 2017 r.