BGŻ BNP ma nową strategię współpracy ze startupami

PA P
22-05-2018, 17:35

Bank BGŻ BNP Paribas ogłosił we wtorek w Gdańsku podczas konferencji infoShare 2018 nową strategię współpracy ze startupami. Według banku, jest to unikatowa oferta w kraju. Od ub. roku BGŻ BNP Paribas wdrożył sześć pomysłów proponowanych przez startupy.

„Jakiś czas temu odkryliśmy, że procesu transformacji banku nie zrobimy sami lub z innymi podmiotami, z którymi do tej pory współpracowaliśmy. Dlatego coraz mocniej zaczęliśmy stawiać na startupy i współpracę z nimi, co stało się już w połowie zeszłego roku. Mamy sześć wdrożeń – część widoczna jest na zewnątrz dla klientów, część usprawnia nam pracę i procesy wewnątrz banku” – powiedział podczas konferencji prasowej dyrektor Zarządzający, Pion Transformacji Cyfrowej w Banku BGŻ BNP Paribas, Piotr Widacki.

Zobacz więcej

Przemysław Gdański, prezes BGŻ BNP Paribas fot. Marek Wiśniewski/Puls Biznesu

Wyjaśnił, że podczas dotychczasowej współpracy ze startupami pojawiło się kilka problemów m.in. to, że proces zakupu nowych technologii jest na tyle długi, że przy zakończeniu tej procedury produkt staje się mało nowoczesny. „Zauważyliśmy, że duże firmy traktują startupy jak gigantów technologicznych, czyli wymagają od nich szeregu dokumentów i skomplikowanych umów, co dla małych firm stanowi dużą barierę. Spostrzegliśmy też, że nasz proces zakupowy nie wspiera innowacji, bo generalnie zakupy dużych firm skupiają się na gotowych rozwiązaniach +z pudełka+, a nie są nastawione na współtworzenie czegoś razem” – dodał przedstawiciel banku.

„Nauczeni tym doświadczeniem chcielibyśmy ogłosić rzecz zupełnie nową na polskim rynku – rzecz, która zmieni zasady gry i sposoby współpracy dużych firm tak jak nasza – ze startupami” – powiedział Widacki.

Wyjaśnił, że te nowe zasady BGŻ BNP Paribas nazwał „kodeksem współpracy ze startupami”.

Ta nowa propozycja obejmuje m.in. uproszczony proces zakupowy, nie taki sam jak dla dużych firm, lecz specjalnie współtworzony ze startupami.

„Wprowadzamy specjalne szablony umów. Teraz już nie będziemy tracić czasu ze startupem na definiowanie umowy. Mamy kilka wzorów w zależności od typu rozwiązania, co oznacza, że zawarcie kontraktu nie będzie trwało dwa miesiące, lecz maksimum 1-2 dni. I na koniec technologia - wystawiamy w chmurze nasze środowisko technologiczne, gdzie startupy bardzo łatwo, wtyczką, będą mogły się podpiąć w system” – wytłumaczył Widacki.

Sześć wdrożonych do tej pory przez BGŻ BNP Paribas startupów dotyczy różnych obszarów działalności banku m.in. rozwiązań związanych z uproszczeniem procesu kredytowego oraz prowadzenia e-księgowości dla firm mikro.

Oprócz tego, bank ma obecnie jeszcze ścisły kontakt z 12 innymi startupami, który może zakończyć się wdrożeniem oferowanych przez nie rozwiązań.

Wszystkie 18 startupów, z którymi współpracuje BGŻ BNP Paribas, to firmy polskie.

W rozpoczętej we wtorek w Gdańsku konferencji infoShare, poświęconej nowym technologiom, bierze udział ok. 7 tysięcy osób. Do udziału w 12. edycji tej imprezy zapisało się około 300 start-upów.

Konferencja infoShare 2018 jest największym w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzeniem poświęconym start-upom oraz trendom i innowacjom w obszarze technologicznym. Na jej uczestników czeka siedem scen tematycznych i ponad 150 prelekcji z dziedziny nowych technologii, inwestowania i marketingu. Do wystąpień zaproszono międzynarodowych ekspertów z firm Microsoft, Google, Intel, Wipro i LPP.

Miejscem konferencji infoShare 2018 są Międzynarodowe Targi Gdańskie AmberExpo. Dwa główne dni imprezy to wtorek i środa. W poniedziałek odbyły się warsztaty, a w czwartek dla części uczestników zaplanowano rejs po Zatoce Gdańskiej.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PA P

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Banki / BGŻ BNP ma nową strategię współpracy ze startupami