Big Cheese Studio przydzieliło akcje ze sporą redukcją

GSU
opublikowano: 2021-11-15 13:25

Wartość oferty publicznej producenta gier wyniosła prawie28 mln zł. Zapisy inwestorów indywidualnych zostały zredukowane o 68,68 proc.

Big Cheese Studio przydzielił 797,3 tys. akcji oferowanych podczas pierwszej oferty publicznej. Inwestorzy nabyli 662,3 tys. istniejących akcji serii A oraz 135 tys. nowo emitowanych walorów serii B. Cena emisyjna za jedną akcję wynosiła 35 zł.

Popyt zgłoszony przez inwestorów przewyższył podaż dostępnych akcji. Średnia stopa redukcji zapisów w transzy małych inwestorów wyniosła 68,68 proc. Całkowita wartość oferty przekroczyła 27,9 mln zł, z czego do spółki trafi ponad 4,7 mln zł. Do końca roku Big Cheese Studio zamierza zadebiutować na głównym rynku GPW w Warszawie.

Zgodnie z dokonanym przydziałem inwestorzy instytucjonalni objęli 558,1 tys. akcji, stanowiących 70 proc. oferowanych akcji, a do inwestorów indywidualnych trafiło 239,2 tys. akcji stanowiących 30 proc. oferty.

Oferującym akcje Big Cheese Studio był m.in. PlayWay, który po sprzedaży części akcji pozostał większościowym akcjonariuszem półki.

Pieniądze z emisji nowych spółka przeznaczy na rozwój trzech nowych projektów, w tym „Pizza Empire”, „B17” i gry o roboczej nazwie „Projekt V”.

Big Cheese Studio w 2020 r. wypracowało 8,2 mln zł zysku netto wobec 5,1 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 8,7 mln zł w stosunku do 5,4 mln zł w 2019 r. Spółka odnotowała także wzrost przychodów – z 7,5 mln zł w 2019 r. do 11,4 mln zł w 2020 r. W pierwszej połowie br. Big Cheese Studio zanotowało 5,5 mln zł zysku netto oraz 5,8 mln zł zysku operacyjnego.

Flagową produkcją spółki jest „Cooking Simulator”, której wolumen sprzedaży wersji podstawowej przekroczył 700 tys., a wraz z dodatkami ponad 1,1 mln. Gra wydana w wersji na PC w połowie 2019 r. jest jedną z najpopularniejszych i najlepiej ocenianych grą o tematyce kulinarnej na portalu Steam. Od 2020 r. tytuł jest także dostępny w wersji na konsole Nintendo Switch i Xbox One. Kilka miesięcy temu produkcja zadebiutowała na PlayStation 4. Pod koniec lipca premierę miał „Cooking Simulator VR”na PC.