Big data także dla mniejszych graczy

Kirosław Konkel
opublikowano: 07-11-2018, 22:00

Biznes dopiero się uczy, jak czerpać korzyści z dużych zbiorów danych.

Dzięki analizie biznesowej standardem jest to, co jeszcze wczoraj wydawało się niemożliwe: decyzja kredytowa w 15 minut, ubezpieczenie dopasowane do naszej sytuacji rodzinnej, rabat na model auta, o którym marzyliśmy. Czy firmy doceniają tę technologię? Prawie trzy czwarte menedżerów ankietowanych przez SAS twierdzi, że analityka jest dla nich źródłem cennych informacji. Sześciu na 10 uważa, że dotyczące jej rozwiązania uczyniły ich firmy bardziej innowacyjnymi. W czterech na 10 przedsiębiorstw BI lub big data jest ważnym elementem strategii biznesowej. Ale w co trzeciej instytucji technologie przetwarzania dużych zbiorów danych służą tylko do tworzenia planów na najbliższy czas. Dla wielu spółek wyzwaniem jest brak odpowiedniej infrastruktury i specjalistów od data science, o czym w raporcie z badania mówi Randy Guard, wiceprezes i dyrektor marketingu w SAS.

— Sondaż przeprowadzono wśród międzynarodowych korporacji. Skoro nawet one mają problemy z analityką biznesową, tym bardzie dotyczy to małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Nie wszystko da się wytłumaczyć skromnym budżetem. W usługowym modelu IT nawet zaawansowane oprogramowanie jest w zasięgumniejszych podmiotów. Tym, czego naprawdę na rynku brakuje, jest znajomość dostępnych produktów i technologii — komentuje Marek Kobielski, prezes Dimension Data Polska.

Analityka nie zawsze musi być systemem big data. Żadne rozwiązanie nie zastąpi próby rzetelnego zrozumienia sytuacji biznesowej, a sektorowi MŚP zwykle wystarczają do tego tradycyjne raporty obrazujące sprzedaż, zachowania klientów czy ruch w serwisach internetowych.

— Większe firmy ściągają dane z systemów CRM i ERP, czujników urządzeń, poczty elektronicznej, portali społecznościowych i wielu innych źródeł. One naprawdę potrzebują bardziej złożonych narządzi — zaznacza Marek Kobielski.

Sprawdź program konferencji "Digital Marketing", 25-26 lutego 2018 r., Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Big data także dla mniejszych graczy