Biometria trampoliną do dalszego rozwoju e-commerce

Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe
opublikowano: 12-09-2019, 22:00

Przewagą sklepów online jest szybkość i wygoda zakupów. Zastosowanie rozwiązań biometrycznych w płatnościach w e-commerce pozwoli te zalety wyeksponować.

Właściciele sklepów online zdają sobie sprawę, że wymagają one ciągłych udoskonaleń. Wynika to z tego, że technologia idzie do przodu tak szybko, że wprowadzanie kolejnych udogodnień wydaje się być nieuniknione. Sprzedawcy chcą mieć pewność, że klientów będą przyciągać nie tylko atrakcyjne ceny, ale też przejrzysty wygląd strony www, wygodne nawigowanie, zachęcające i wyczerpujące opisy produktów czy prosty proces zakupowy. Niezmiennie, na końcu przychodzi moment płatności — internetowym sprzedawcom w kwestii polepszania doświadczenia użytkownika w tym miejscu z pomocą przychodzi biometria. Jej popularyzacji w najbliższych latach będą sprzyjać europejskie przepisy PSD2 dotyczące tzw. silnego uwierzytelnienia klienta.

Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe
Zobacz więcej

Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe

Polscy konsumenci są prawdziwymi entuzjastami internetowych zakupów. Oprócz tego są otwarci na innowacje w finansach, które czynią płatności bardziej wygodnymi, szybszymi i bezpieczniejszymi. Nie może więc dziwić duże zainteresowanie biometryczną autentykacją płatności. W niedawnym badaniu Mastercard już niemal połowa ankietowanych (47 proc.) uznała, że chciałaby biometrycznie autoryzować płatności kartą, zarówno online, jak i w sklepach fizycznych. Co więcej, z biometrii korzysta już co czwarty konsument (np. w swoim smartfonie lub laptopie), ale przy większej dostępności korzystałby co drugi. Może to wynikać z tego, że ta forma autoryzacji płatności jest uznawana za bezpieczniejszą niż np. kody jednorazowe.

Sprzedawcy udostępniają swoim klientom bezpieczne i sprawdzone formy płatności, dbając o to, aby liczba porzuconych koszyków była jak najmniejsza. Zgodne z regulacjami PSD2 rozwiązanie Mastercard Identity Check, oferowane już przez wybrane polskie banki i dostawców płatności dla e-commerce, zdecydowanie to ułatwia. Konsumenci nie muszą już polegać na hasłach, które zdarza im się zapominać. Mogą autoryzować płatność, przykładając palec do telefonu lub robiąc sobie selfie. Nowoczesne rozwiązania muszą łączyć w sobie wygodę i bezpieczeństwo, nie ma drogi na skróty. Jedynie w taki sposób można pozyskać lojalnego i zadowolonego konsumenta. Tylko doskonałe doświadczenie użytkownika, dające poczucie bezpieczeństwa dzięki innowacjom technologicznym, pozwoli branży e-commerce zwiększyć dystans do tradycyjnych detalistów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu