Biuro bardziej oszczędne i ekologiczne

Dorota Czerwińska
opublikowano: 03-07-2009, 00:00

Maile zamiast papieru, dwustronny druk, makulatura do kartonów, — to oszczędnościowe pomysły w Henkel Polska.

Maile zamiast papieru, dwustronny druk, makulatura do kartonów, — to oszczędnościowe pomysły w Henkel Polska.

W biurze firmy na ścianach, kontaktach, lustrach w łazienkach pojawiły się wlepki z hasłami, np. "Lepiej mailem w komputerze niż na biurku na papierze". W firmowych kuchniach zawisły girlandy niebieskich balonów, symbolizujących krople wody. Henkel Polska wprowadza w swoich siedzibach projekt "zielonych biur", promując prośrodowiskowe postawy.

Akcję firma prowadzi pod hasłem: "Mamy zielone pojęcie". Celem jest przekształcenie biur w przyjazne środowisku miejsca pracy. Odbedzie się to w kilku etapach. W pierwszym Henkel koncentruje się na oszczędzaniu papieru. Zmiany w biurach to m.in. wymiana drukarek na drukujące dwustronnie, umieszczenie w każdym pokoju kartonu do odkładania makulatury, którą zabiera podwykonawca, i stworzenie hasła dodawanego do stopki w e-mailu, zachęcającego do ograniczenia wydruków do niezbędnego minimum.

Kolejny etap kampanii wiąże się z rozsądnym gospodarowaniem i wykorzystywaniem wody Biura zaczęły zaopatrywać pracowników w wodę w butelkach 1,5-litrowych zamiast 0,5-litrowych, co redukuje liczbę odpadów. W kuchniach pracowniczych stanęły zgniatarki plastikowych butelek. W materiałach edukacyjnych firma zachęca do oszczędzania energii i gotowania tylko takiej ilości wody, jakiej trzeba do zaparzenia kawy czy herbaty.

Pozostałe etapy akcji będą związane z oszczędzaniem energii, segregacją odpadów i ekologicznym użytkowaniem służbowych samochodów. Każdy, oprócz korzyści wizerunkowych i zmiany postaw pracowników, przynosi firmie również wymierne oszczędności. Polegają one na zmniejszeniu rachunków za wodę pitną i energię, niższych kosztach utrzymania firmowej floty samochodowej czy mniejszym zużyciu papieru.

— Ekobiuro to kolejny projekt związany z naszym rozumieniem filozofii działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy przekonani, że dzięki tej akcji nasi pracownicy będą jeszcze lepiej postrzegali Henkla jako firmę odpowiedzialną społecznie i proekologiczną oraz staną się ambasadorami kluczowych dla nas wartości, przekazując je swoim rodzinom, przyjaciołom i znajomym — mówi Dorota Strosznajder, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Henkel Polska.

Akcja obywa się przy merytorycznym wsparciu Fundacji Nasza Ziemia. Przez pięć lat Henkel chce zmniejszyć w swoich siedzibach na świecie zużycie energii o 15 proc., wody o 10 proc. i ilość odpadów też o 10 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu