Czytasz dzięki

Biznes bez konserwantów

  • Materiał partnera
opublikowano: 21-01-2020, 09:54

Badania w laboratoriach, współpraca z naukowcami, dietetykami i technologami. Wszystko po to, żeby o produktach KGH Polska można powiedzieć: innowacyjne, wysokiej jakości, zdrowe.

Wspieramy zdrowy styl życia i chcemy, aby nasze produkty trafiały do ludzi aktywnych i zajmujących się sportem — mówi Waldemar Gawłowski, pełnomocnik zarządu KGH Polska. [FOT. WM]

Według ekspertów Światowej Organizacji Zdrowia dorosły człowiek powinien codziennie spożywać w różnej postaci co najmniej 400 gramów warzyw i owoców. Tę ilość powinno się podzielić na pięć porcji. Jedna odpowiada szklance soku.

— Statystyczny Polak wypija 82,5 szklanki soku rocznie, czyli jedną na cztery, pięć dni. To stanowczo za mało — przekonuje Waldemar Gawłowski, pełnomocnik zarządu KGH Polska, producent i dystrybutor certyfikowanych soków NFC, smoothie, lemoniad, wody kokosowej oraz napojów aloesowych.

Świeżość w butelce

Co się kryje za skrótem NFC? Not from concentrate, czyli nie z koncentratu. Taki sok z owoców i warzyw pozyskiwany jest wyłącznie poprzez ich tłoczenie, wirowanie lub wyciskanie, bez wykorzystania konserwantów, wody, cukru i innych dodatków.

— Wraz ze wzrostem zainteresowania zdrowym stylem życia zmieniają się też trendy konsumenckie i Polacy coraz więcej uwagi zwracają na skład poszczególnych produktów. W asortymencie soków już od lat widoczny jest znaczny wzrost popularności soków NFC. W rozwoju tego segmentu rynku upatrujemy naszej szansy na sukces — mówi Waldemar Gawłowski.

KGH Polska rozwija ofertę pod markami własnymi Great i Qeency. Great to soki i smoothie, których skład opiera się na naturalnych surowcach, bez substancji konserwujących, barwników i aromatów innych niż pochodzące z owoców lub warzyw.

— Co dla nas bardzo istotne, nasze soki i smoothie wyróżniają się wysokim udziałem krajowych, bardzo wartościowych produktów, takich jak jabłko, marchew, dynia czy burak czerwony — podkreśla przedstawiciel KGH Polska.

Dla aktywnych

Pod marką Qeency firma produkuje zaś wodę kokosową i napoje aloesowe, w tym Qeency Premium Aloe Vera, który ma najwyższą na rynku zawartość aloesowego miąższu, żelu i soku razem aż 43 proc bez konserwantów, bez stabilizatorów, bez barwników.

— Qeency to linia produktów, które są naszą propozycją dla osób aktywnych sportowo, które są bardziej świadome swojego ciała i jego potrzeb dotyczących odpowiedniego nawodnienia i uzupełnienia wypoconych podczas treningu mikroelementów — tłumaczy Waldemar Gawłowski.

To niejedyne związki warszawskiej firmy ze sportem. Od grudnia 2019 r. jest bowiem sponsorem sekcji siatkarek KSZO w Ostrowcu Świętokrzyskim.

— Wspieramy zdrowy styl życia i chcemy, aby nasze produkty trafiały do ludzi aktywnych i zajmujących się sportem. Nasze logo na koszulkach sportsmenek nie powinno więc nikogo dziwić — mówi Waldemar Gawłowski.

Spółka cały czas stara się pozyskać nowych odbiorców, a także rozwija eksport. Nieustannie wprowadza do swojej oferty nowe soki i napoje. Prowadzi badania w akredytowanych laboratoriach, współpracuje z naukowcami, dietetykami i technologami oraz poszukuje coraz zdrowszych surowców. Obecnie prowadzi projekty mające na celu uzyskanie innowacyjnych produktów, których recepturę będzie można opatentować.

— Pracujemy nad nowymi produktami, szukamy ciekawych kompozycji smakowych. Obserwujemy rynek napojów izotonicznych, energetycznych i funkcjonalnych, który dynamicznie się rozwija i wpisuje w trend health and wellness. W planach mamy również poszerzenie naszego portfolio o napoje wzbogacone witaminami i minerałami — zapowiada przedstawiciel KGH Polska.

Rozwój i ekspansja

Firma buduje również własny zakład produkcyjny, co umożliwi jej dalszy rozwój zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych.

— Planujemy znaczne zwiększenie eksportu naszych produktów w obszarze Unii Europejskiej oraz na inne kontynenty — zapowiada Waldemar Gawłowski.

KGH Polska produkuje też soki i napoje pod markami własnymi dużych sieci handlowych, jak Biedronka, Costa Coffee czy Auchan, które przeważnie nie budują zaplecza w postaci wykwalifikowanej kadry potrafiącej pozyskać surowce, butelki, opakowania, nakrętki, etykiety i inne składowe budujące całość gotowego produktu.

— Etykiety, nakrętki i opakowania zbiorcze trzeba zaprojektować, zadbać o ich poprawność względem prawa i estetyczny wygląd, dostosować do opakowanego w nie surowca. To wszystko musi być zorganizowane w czasie i optymalnej cenie. Nasza firma specjalizuje się też w tego typu usługach — wyjaśnia Waldemar Gawłowski.

Historia KGH Polska nie jest długa, spółka została założona w 2013 r. Czasu jednak nie marnuje i bardzo szybko się rozwija. Na koniec I półrocza 2019 r. notowała 1,9 mln zł zysku netto przy przychodach ze sprzedaży rzędu 19,9 mln zł. KGH Polska z roku na rok zatrudnia coraz więcej osób

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane