BIZNES DOCENIA MEDIA

Guzińska Karolina, Zawadzka Renata
21-01-2000, 00:00

BIZNES DOCENIA MEDIA

„Puls Biznesu” odebrał Nagrodę Specjalną Polskiego Klubu Biznesu

Z okazji swego dziesięciolecia Polski Klub Biznesu po raz pierwszy nagrodził media za rzetelność przekazywanych informacji i popularyzowanie dobrych wzorów polskiej gospodarki. Wśród pięciu wyróżnionych redakcji znalazł się także dziennik „Puls Biznesu”.

Nagrodę stanowi statuetka autorstwa Zofii Wolskiej o znamiennej nazwie Rozdarta. Podobnie jak rzeźba, dziennikarze bywają rozdarci między imperatywem zachowania pełnego obiektywizmu, a zabiegami wyspecjalizowanych firm manipulujących informacją.

— Polski Klub Biznesu nie przyznał mediom nagród koniunkturalnych — za to, że były przychylne dla tego czy innego przedsiębiorcy. Nagrodziliśmy je ponieważ czynnie uczestniczą w ułatwianiu sukcesu gospodarczego Polski. Bez mediów niemożliwe byłoby ujawnienie społeczeństwu wszystkich nieprawidłowości i przeszkód na linii polityka — gospodarka, co jest warunkiem rozwoju. Za to im dziękujemy — podkreśla Ryszard Konwerski, prezes Polskiego Klubu Biznesu.

Pozyskać klienta

Na co dzień najczęściej gazety, radio, telewizja są postrzegane jako źródło informacji nie tyle o tym, co nowego w biznesie, ile o tym, co nowego na rynku. Nie można na tę powinność narzekać. Wszak powszechnie wiadomo, że media żyją z reklamy. Rolę nośnika informacji o produktach i producentach (zwłaszcza pozytywnej) doceniają także agencje PR.

— Kto nie rozumie, jaką siłą są media, nie wie również, co to jest biznes. Żeby dotrzeć do masowego klienta, trzeba mieć dostęp do środków masowego rażenia lub, jak kto woli, przekazu. Na lekceważenie tej prawdy może sobie pozwolić co najwyżej właściciel osiedlowego sklepiku — podkreśla Roman Rojek, prezes firmy Atlas.

Czwarta władza

Często słyszymy, że w napędzaniu koniunktury polskiej gospodarki media są czwartą władzą — po politykach, prawodawcach i samych przedsiębiorcach.

— Określenie mediów tym mianem nie jest przesadą. Odgrywają zasadniczą rolę w walce z malkontenctwem. Bez ich obecności, jako instrumentu przekazywania informacji, nie działoby się w gospodarce nic istotnego — twierdzi Agenor Gawrzyał, prezes TUiR Warta.

Grzechy główne

Ludzie biznesu dostrzegają jednak nie tylko pozytywne funkcje mediów. Widzą także negatywny.

— Media, jeżeli zechcą, mogą być niesamowitym napędem dla gospodarki. Potrafią też niesamowicie krwi napsuć. Bywa że grzeszą brakiem obiektywizmu, spłaszczaniem problemów, wskutek niedoinformowania przedstawianiem spraw i ludzi w niewłaściwym świetle — mówi Zbigniew Jakubas, szef firmy Multico, który jako właściciel „Życia Warszawy” i „Kulis” może w tej sprawie być autorytetem.

DOBRY START: „Puls Biznesu” został uznany za najbardziej rzetelną gazetę. Opinia to dla nas cenna, bo wydana przez środowisko biznesu. Członkowie PKB działają bowiem równolegle w wielu organizacjach grupujących przedsiębiorstwa. Nagrodę z rąk Zbigniewa Jakubasa, właściciela Multico przyjmuje redaktor naczelny „PB” Andrzej Nierychło.

PODWÓJNY SUKCES: Jedną z dwóch Honorowych Nagród Specjalnych, przyznawanych dziennikarzom indywidualnie, uzyskała nasza redakcyjna koleżanka Renata Zawadzka. Podwójne wyróżnienie gazety to dla nas wielka satysfakcja. Jesteśmy bowiem na rynku dopiero od trzech lat.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Guzińska Karolina, Zawadzka Renata

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / BIZNES DOCENIA MEDIA