Biznes i wyzwania dla regionu

Komentarz, red. Dorota Czerwińska
opublikowano: 11-05-2015, 00:00

Polityka rozwoju regionalnego w najbliższych latach powinna się skupiać na efektywnym współdziałaniu sektora publicznego, biznesu i szkół wyższych.

Celem jest m.in. przyciągnięcie i zatrzymanie najzdolniejszych pracowników, szczególnie młodych, którzy często wiążą przyszłość z dużymi miastami. Istotne będzie odwrócenie tej tendencji, stworzenie atrakcyjnych miejsc pracy i wysokiej jakości systemu kształcenia zawodowego, dostosowanego do potrzeb konkretnego rynku. System ten powinien być wspierany przez programy promocji zawodów technicznych, potrzebnych w regionie i zgodnych z potrzebami inwestorów. Wyzwaniem będzie również dalsza aktywizacja specjalnych stref ekonomicznych oraz wykorzystanie potencjału klastrów dla rozwoju lokalnego. Samorząd powinien wspierać inicjatywy przedsiębiorców dotyczące konkurencyjności, zwiększenia atrakcyjności inwestycji i wdrażania nowoczesnych technologii. Dlatego ważna jest nie tylko zintensyfikowana promocja regionu, tworzenie sprzyjających warunków dla życia i rozwoju mieszkańców, ale także kreowanie atrakcyjnego otoczenia dla przedsiębiorców, tworzących miejsca pracy. Ważne są także inwestycje w infrastrukturę drogową i komunikacyjną oraz odpowiednie instrumenty prawno-administracyjne zapewniające firmom rozwój w dłuższym czasie. Firmy oprócz płacenia podatków powinny aktywnie uczestniczyć w życiu społeczności lokalnych, wspierając przedsięwzięcia społeczne, edukacyjne, kulturalne i sportowe. Robi tak Grupa Paradyż. Będąc sercem lokalną, a zasięgiem globalną firmą, jesteśmy wizytówką regionu w Polsce i na świecie. © Ⓟ

PAWEŁ ŁUCZKA, prezes Grupy Paradyż

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Komentarz, red. Dorota Czerwińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu