Biznes w kobiecym wydaniu

opublikowano: 06-12-2012, 00:00

Kobieca Sieć Aniołów Biznesu będzie promować przedsiębiorczość wśród kobiet. Dla ich projektów poszuka też inwestora.

Podstawowym zadaniem Kobiecej Sieci Aniołów Biznesu (KSAB) ma być poszukiwanie innowacyjnych konceptów biznesowych i zdobywanie dla nich finansowania. Zastrzeżenie: pomysł musi być rentowny, a do tego firmować ma go kobieta. Inicjatywa Instytutu Rozwoju Przedsiębiorczości Kobiet zdobyła już poparcie Instytutu Nauk Ekonomicznych i Społecznych — zgłaszane biznesplany będą opiniowane m.in. przez ekspertów tej organizacji.

— Do KSAB swoje pomysły mogą zgłaszać tylko panie, inwestorem natomiast może zostać zarówno kobieta, jak i mężczyzna. W tym względzie nie ma żadnych ograniczeń. Jedynym warunkiem, który musi on spełniać, jest posiadanie wolnej gotówki w wysokości min. 50 tys. zł oraz chęć ulokowania jej w przyszłościowe, perspektywiczne przedsięwzięcia. Zależy nam także na tym, by pomysłodawczynie od anioła biznesu otrzymywały również wsparcie merytoryczne, know-how i kontakty biznesowe — zaznacza Emilia Zwiewka, ambasadorka KSAB.

Pomysły na biznes mogą być zgłaszane za pośrednictwem strony internetowej KSAB bądź bezpośrednio w biurach zlokalizowanych w Warszawie, we Wrocławiu i w Katowicach. — Jeśli projekt zyska pozytywną opinię, wówczas zostanie dodany do naszej bazy. Wgląd do niej będą mieli tylko inwestorzy zrzeszeni w KSAB, choć jeżeli pomysłodawczyni wyrazi na to zgodę, zostanie umieszczany również w bazie Ponadregionalnej Sieci Aniołów Biznesu — Innowacja, z którą współpracujemy. Biznesowy koncept zyska wówczas szansę dotarcia do większego grona inwestorów — wyjaśnia Emilia Zwiewka.

Przedstawicielki sieci nawiązały też współpracę z niedawno powstałą agencją Andy Hoz, która w przyszłym roku wraz z Instytutem Nauk Ekonomicznych i Społecznych organizuje V Forum Gospodarcze InvestExpo.

— Przy poprzednich edycjach Instytut Rozwoju Przedsiębiorczości Kobiet organizował blok poświęcony kobietom w biznesie. Liczymy, że również w przyszłym roku uda się zorganizować podobne spotkanie. Chcemy nauczyć kobiety, jak rozmawiać o biznesie i o swoim pomyśle, przede wszystkim jak zachęcić potencjalnego inwestora do współpracy. Chcemy sprzedać im receptę na sukces — zapewnia Emilia Zwiewka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu