Biznesowy kanał nie lubi częstych

Marcin Zawiśliński
opublikowano: 15-09-2008, 00:00

Rok temu zadebiutowała stacja ekonomiczna TVN CNBC Biznes. Co osiągnęła przez ten czas i co planuje?

Rok temu zadebiutowała stacja ekonomiczna TVN CNBC Biznes. Co osiągnęła przez ten czas i co planuje?

W jesiennej ramówce TVN CNBC Biznes zmian jest niewiele. O pół godziny przesunięto informacje giełdowe (teraz o 7.00) i pasmo "Dzień na rynkach" (teraz 8.30-11.30). Pojawił się też nowy program "Dalszy ciąg poranka". Pierwsze pół godziny tego pasma ma nową formułę: dziennikarze omawiają informacje, które napłynęły na rynek od zamknięcia giełdowych notowań poprzedniego dnia. Po wakacjach na antenę wraca magazyn "Ostatnie piętro".

Zmiany spowodowało wydłużenie notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych, które od września rozpoczynają się o 9.00 (wcześniej o 9.30).

— W odróżnieniu od telewizji rozrywkowej stacje informacyjne nie powinny zbyt często zmieniać ramówki. Teraz nadajemy 17 godzin programu, z czego tylko 1,5 godziny to nie są serwisy informacyjne — podkreśla Roman Młodkowski, dyrektor programowy TVN CNBC Biznes.

Trudny start

Oficjalny debiut stacji nastąpił 20 sierpnia 2007 r. Z pierwszych udostępnionych danych AGB NMR dotyczącychoglądalności TVN CNBC Biznes wynika, że przez pierwsze pół roku kanał miał o 44 proc. mniejszą średnią widownię niż konkurencyjny TV Biznes Polsatu. Kanał biznesowy TVN miał jednak o 44 proc. niższy zasięg techniczny. Według danych AGB NMR, w marcu TV Biznes docierał do 33,4 proc. gospodarstw domowych, a TVN CNBC Biznes — do 18,8 proc.

O ile średnia oglądalność TV Biznes od 1 do 10 kwietnia 2008 r. (wtedy po raz pierwszy badano TVN CNBC Biznes i pojawiła się możliwość porównań) wyniosła 2581 widzów (udział w rynku 0,04 proc.), o tyle TVN CNBC Biznes przyciągał w tym okresie 1451 osób (0,03 proc.). Kanał biznesowy Polsatu przynajmniej przez minutę oglądało średnio 520 tys. osób. W przypadku kanału TVN było to 252 tys. widzów. W sierpniu jego oglądalność spadła z rekordowych 2,8 tys. w lipcu do 2,2 tys. widzów, a udział w rynku z 0,06 proc. do 0,04 proc. TV Biznes miał w tym czasie średnio 2 tys. oglądających (udział 0,07 proc.), tyle samo co rok i miesiąc wcześniej.

Ambitne plany

Od początku kanałem zarządza Roman Młodkowski.

— Jeszcze wiosną prowadziłem trzy godziny programu dziennie. Teraz koncentruję się głównie na działaniach biznesowych związanych z prowadzeniem telewizji — przyznaje dyrektor programowy TVN CNBC Biznes.

Bieżącym funkcjonowaniem stacji zajmuje się jego zastępczyni Beata Chądzyńska. Czym chcą się odróżniać od TV Biznes?

— Różnimy się bardzo wyraźnie. Choćby tym, że my jesteśmy telewizją o globalnym zasięgu. Naszym punktem odniesienia jest raczej CNBC Europe i CNBC w Stanach Zjednoczonych. Przez następnych pięć lat będę się koncentrował na tym, aby ten kanał przekuć w sukces biznesowy — zdradza Roman Młodkowski.

Na razie stacja jest wciąż tylko kosztem w budżecie koncernu TVN. Prezes Piotr Walter daje TVN CNBC Biznes dwa lata na rozkręcenie. Potem będzie oczekiwał rentowności.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Zawiśliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Biznesowy kanał nie lubi częstych