Chodzi o wydany w 2011 roku album "Biophilia", który wtedy ukazał się również jako multimedialna aplikacja na tablety Apple'a. Oprócz muzyki z głośników słuchacz/widz otrzymywał również skrojone do każdej piosenki osobno trójwymiarowe wizualizacje.



Teraz Björk chciała za pieniądze pozyskane od fanów stworzyć analogiczną aplikację również na tablety z systemem Android oraz Windows 8. Niestety w ciągu 10 dni trwania "zbiórki" zebrała jedynie 15 370 GBP. Ponieważ planowała zebrać w miesiąc aż 375 tys. GBP wstrzymała akcję wiedząc z góry, że fani zawiodą.
W trakcie trwania kampanii artystka kusiła potencjalnych finansujących nagrodami, m.in. swoimi złotymi lub platynowymi płytami z edycji limitowanych.
Nie wiadomo jeszcze, czy obecne fiasko kampanii oznacza całkowite wycofanie Björk z projektu, czy też artystka chce uzyskać finansowanie z innych źródeł niż crowdfunding.
Więcej o finansowaniu projektów za pomocą crowdfunding'u znajdziesz na firma.pb.pl i w sekcji Puls Firmy "Pulsu Biznesu":
Internetowe zrzutki finansują biznesy
Posłuchaj jak brzmi płyta Björk "Biophilia"