BL zakończył pierwszy etap budowy fabryki

Piotr Wielicki
opublikowano: 02-11-2000, 00:00

BL zakończył pierwszy etap budowy fabryki

Niemiecki koncern zainwestował w Poznaniu już ponad 10 mln DEM

APETYT NA WIĘCEJ: Beiersdorf-Lechia chce być numerem jeden na rynku kosmetyków w Polsce. Według Heinza-Jźrgena Stźtinga, prezesa zarządu koncernu, wartość sprzedaży kosmetyków Nivea w Polsce przekroczy w 2000 r. 270 mln zł. fot. Michał Krzemiński

Beiersdorf-Lechia, niemiecki producent kosmetyków, zakończył pierwszy etap budowy nowej fabryki koncernu w Poznaniu. Teraz rozpoczynają się prace wewnątrz obiektu. Pierwsze kosmetyki w nowej fabryce zostaną wyprodukowane pod koniec 2001 r.

Wczoraj ukończona została bryła nowego obiektu, czyli stan surowy zamknięty, nowej poznańskiej fabryki Beiersdorf-Lechia. Trwający zaledwie sześć miesięcy pierwszy etap realizacji kompleksu objął budowę budynku głównego hali produkcyjnej, magazynu i budynku energetycznego oraz oczyszczalni ścieków.

20 mln zł w pół roku

Dotychczas niemiecki koncern zainwestował w Poznaniu ponad 10 mln DEM (20 mln zł).

Kwota ta stanowi ponad 20 proc. całkowitych kosztów wybudowania fabryki.

Wartość kontraktu, podpisanego z Budimexem Poznań, generalnym wykonawcą kompleksu, opiewa na 45 mln DEM (90 mln zł). Postawienie fabryki będzie kosztowało Beiersdorf około 42 mln DEM (84 mln zł). Reszta pieniądzy ma być przeznaczona na jej wykończenie i wyposażenie.

— Po zamknięciu bryły rozpoczną się prace związane z wykończeniem fabryki. Ostateczny termin oddania inwestycji do użytku zaplanowano na czerwiec 2001 r. — wyjaśnia Dorota Sekulska z Beiersdorf-Lechia.

Ostatnim etapem będzie wyposażenie fabryki w nowoczesne linie technologiczne do produkcji kosmetyków. Urządzenia są już w większości kupione. Pozostałe firma uzupełni w przyszłym roku. Pierwsze kosmetyki zostaną wyprodukowane w nowej fabryce w grudniu 2001 r.

9 tys. ton kremów

Fabryka, która powstaje przy ul. Gnieźnieńskiej w Poznaniu, będzie miała początkowo 7 tys. mkw. powierzchni. Beiersdorf- -Lechia będzie produkować w niej rocznie około 9 tys. ton kremów i emulsji serii Nivea Creme, Body, Soft i Sun. Jak twierdzi Dorota Sekulska, uruchomienie nowej fabryki umożliwi wzrost produkcji i rozpoczęcie eksportu. Dotychczas nie było to możliwe ze względu na moce produkcyjne i brak statusu międzynarodowego centrum produkcyjnego. Jeżeli popyt na kosmetyki wzrośnie, możliwa jest rozbudowa fabryki o kolejne 1,5 tys. mkw. Do nowej fabryki przeniesie się cały pion produkcyjny, czyli około 130 pracowników. W dotychczasowej siedzibie firmy przy ul. Chlebowej pozostanie tylko administracja.

Według Doroty Sekulskiej, poznańska fabryka jest wzorowana na jednym z najnowocześniejszych zakładów Beiersdorf w Madrycie. Po uruchomieniu produkcji Poznań stanie się jednym z 14 światowych centrów produkcyjnych koncernu. Produkowane w niej kosmetyki będą — zgodnie z międzynarodową strategią koncernu — przeznaczone nie tylko na rynek krajowy, ale także eksportowane do innych krajów Europy Środkowej i Wschodniej.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Piotr Wielicki

Polecane