Black Friday: na co warto zwrócić uwagę

Justyna Klupa
opublikowano: 2024-10-29 20:00

Sklepy, które chcą wykorzystać handlowy potencjał Czarnego Piątku, powinny zadbać o odpowiednie zaplecze technologiczne oraz usprawnienie ścieżki zakupowej klienta.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Co może być wyzwaniem dla e-sklepów w związku z Black Friday?
  • Jak poinformować potencjalnych klientów, że firma bierze udział w Czarnym Piątku?
  • Jak sztuczna inteligencja może pomóc e-sklepom?
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Zbliża się coroczne święto zakupów, czyli Black Friday (Czarny Piątek). W tym roku wypada ono 29 listopada. Dla sprzedających to okazja dotarcia z ofertą do nowych klientów i zwiększenia zamówień. Przedsiębiorcy, którzy zamierzają wziąć udział w tym święcie, już kilka miesięcy wcześniej planują strategie i przygotowują się do wydarzenia, aby zyskać dzięki niemu jak najwyższe dochody. Dla wielu sklepów Black Friday to okres handlowych żniw. Jednak wraz z możliwościami wyższego zarobku pojawiają się wyzwania. Obsłużenie zwiększonego ruchu na stronie internetowej i zapewnienie stabilności jego funkcjonowania dla wielu sprzedawców może być sprawdzianem pod kątem technologicznym. Dodatkowym utrudnieniem jest dla nich stworzenie skutecznej strategii marketingowej, usprawniającej proces sprzedaży.

W jaki sposób firmy mogą zwiększyć ruch na stronie w trakcie Czarnego Piątku? Możliwe opcje to m.in. skorzystanie z reklamy Google lub dotarcie do potencjalnych klientów przez newslettery z informacją o tym, że sklep bierze udział w święcie zakupów.

Wyzwaniami dla przedsiębiorców mogą być również zarządzanie zwiększonym ruchem na stronie, obsługa lawinowo rosnących zamówień, zarządzanie zapasami czy niesfinalizowanie zakupu przez klienta. Dlatego w interesie sprzedających leży monitorowanie na bieżąco stanów magazynowych.

Sklepy nie powinny zapominać również o pozytywnych doświadczeniach klientów. Dlatego powinny skupić się na usprawnieniu procesu zakupowego, przeanalizowaniu dostępności różnych metod płatności oraz dostawy. Z pomocą sprzedającym przychodzi również sztuczna inteligencja – pomoże wspierać klienta poprzez czat lub zainstalowane wtyczki z asystentem zakupowym. Wsparciem może być także FAQ – czyli zbiór często zadawanych pytań i odpowiedzi na nie, mający na celu udzielenie internautom pomocy bez konieczności angażowania do tego jakichkolwiek osób. Dzięki niemu kupujący może bezproblemowo odnaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytania.