Black Week udał się polskim sklepom

Marta Prus
opublikowano: 2023-12-08 16:26

Polskie sklepy internetowe eksportują coraz więcej do innych krajów, a reklamy Google mocno zwiększyły ruch na ich stronach.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Ile wyniósł tegoroczny wzrost sprzedaży na platformie
  • W których krajach zaoberwowano największą dynamikę wzrostu sprzedaży
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Podczas tegorocznego Black Weeka największy sukces odnotowały sklepy internetowe, które wyszły poza krajowy rynek - wynika z danych IdoSell, platformy sklepowej, rozwijanej przez IAI Group i współpracującej z takimi partnerami jak InPost, Klarna, Facebook, Google, Wish czy Amazon.

Dane IdoSella wskazują, że tegoroczny wzrost sprzedaży był rekordowy. Złożono o 22 proc. zamówień więcej niż w rok temu (pod uwagę wzięto firmy korzystające z usług platformy). Autorzy raportu wskazują, że to znacznie wyższe tempo niż rozwój samego e-handlu w Polsce w całym 2023 r. Największą dynamikę wzrostu sprzedaży zaobserwowano w Czechach (80 proc.), Niemczech (30 proc.) oraz w Węgrach i Francji (25 proc.).

Zarówno w Polsce, jak i za granicą najpopularniejsze były zakupy bezpośrednio przez sklepy internetowe. Konsumentów na strony korzystających z usług IAI Group najczęściej przyciągały reklamy Google. W Polsce oznaczało to wzrost ruchu z reklam Google o prawie 40 proc., podczas gdy w Europie i na świecie spowodowały one bezpośrednio aż 82 proc. więcej ruchu niż w 2022 r.

50proc.

Nawet o tyle wzrosła w czasie Black Week, Black Weekend i Cyber Monday sprzedaż w sklepach internetowych w stosunku do pozostałych dni listopada - szacuje IdoSell