Blamaż Internet Group

Katarzyna Latek
opublikowano: 22-03-2007, 00:00

Ile będzie wynosiła maksymalna wartość oferty — 170 czy 230 mln zł? Tego nie wie spółka ani jej doradcy.

Ile będzie wynosiła maksymalna wartość oferty — 170 czy 230 mln zł? Tego nie wie spółka ani jej doradcy.

Prospekt Internet Group (IG), która planuje emisję akcji w związku z połączeniem z CR Media, w poniedziałek zaakceptowała Komisja Nadzoru Finansowego (KNF). Maksymalną wartość oferty określono na 171 mln zł, co daje niecałe 15 zł za akcję (spółka chce sprzedać nowym inwestorom 11,4 mln walorów).

Pała z matematyki

Na cele emisyjne IG chce wydać 120-130 mln zł. Musi jednak zapłacić za akcje CR Media funduszom Baring i ClearRange. Odliczając tę kwotę od maksymalnej wartości oferty, czyli od 171 mln zł, w kasie firmy zostaje niespełna 100 mln zł. Gdyby więc spółka chciała faktycznie zrealizować cele emisyjne, zabraknie jej 20-30 mln zł.

— Jeżeli pieniądze ze sprzedaży akcji okażą się niewystarczające, sięgniemy po kredyty — wyjaśnił Jerzy Jędrzejczyk, prezes IC.

Nie wykluczył jednak, że spółka może drożej sprzedać akcje. Cena maksymalna mogłaby sięgnąć nawet 20 zł.

— Prospekt jest dokumentem, na którego podstawie podejmowane są decyzje inwestycyjne. Poprosimy spółkę o wyjaśnienia — mówi Łukasz Dajnowicz z KNF.

Późnym popołudniem nadeszła refleksja. Współpracownicy IG poinformowali nas, że droższych akcji nie będzie, przyczyną nieporozumienia jest „błąd pisarski”, a brakujące dziesiątki milionów zostaną pokryte z kredytu lub środków własnych. Doradcami przy fatalnym prospekcie była firma Corvus Corporate Finance oraz Dom Maklerski PKO BP.

Prezes Jędrzejczyk zapewnia, że błąd zostanie naprawiony jak najszybciej i spółka opublikuje w raporcie bieżącym aneks do prospektu, który zostanie złożony też do KNF.

Za pieniądze od inwestorów IG przeprowadzi kilka akwizycji. Zamierza kupić m.in. firmy zajmujące się badaniami i monitoringiem rynku reklamowego, oferującą kontent telewizyjny oraz działającą w segmencie marketingu mobilnego.

— Trwają w tej sprawie rozmowy, podpisaliśmy już listy intencyjne z kilkoma podmiotami — mówi Ryszard Wojciechowski, prezes CR Media Consulting.

Na przejęcia pójdzie około 38 mln zł.

Apetyt na komórki

IG chce rozbudować także projekt internetowy Pino.pl oraz dokupić 25 proc. akcji CR Media. Chce też zostać wirtualnym operatorem komórkowym. Na uruchomienie tele- usług chce wydać 40 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu