Blisko 90 proc. Polaków korzysta z internetu, a ponad 70 proc. robi to codziennie

PAP
opublikowano: 30-03-2022, 06:42

Niemal 87 proc. Polaków korzysta z internetu, a 71 proc. robi to codziennie - wynika z badania „Bezpieczni na e-zakupach 2022”. Jednocześnie ok. 50 proc. z nich weryfikuje sklep internetowy pod względem wiarygodności, a 15 proc. e nie zastanawiają się nad kwestią bezpieczeństwa podczas e-zakupów.

Wskazano, że niemal 87 proc. Polaków korzysta z internetu, a 71 proc. robi to codziennie - wykazało badanie Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) dla Santander Consumer Banku „Bezpieczni na e-zakupach 2022”.

Jak poinformowano, liderami w korzystaniu z sieci na co dzień są dwudziesto- i trzydziestolatkowie (odpowiednio 91 i 90 proc.). Z kolei w grupie osób powyżej 60. roku życia codziennie z internetem łączy się 42 proc. badanych. Bycie stale dostępnym w sieci to domena absolwentów uczelni wyższych - 91 proc. w porównaniu z 51 proc. respondentów z wykształceniem podstawowym lub zawodowym - oraz mieszkających w dużych miastach (84 proc. w zestawieniu z 66 proc. mieszkańców wsi).

Autorzy badania zwrócili uwagę na związek między aktywnością w internecie, a poziomem wynagrodzenia. Codziennie korzysta z sieci 90 proc. zarabiających miesięcznie 7 tys. zł i więcej na rękę, oraz 47 proc. ankietowanych z pensją do 2 tys. zł.

Z badania wynika, że "jedynie 54 proc. ankietowanych weryfikuje sklep internetowy pod względem wiarygodności" przed zrobieniem w nim zakupów. Natomiast korespondencję ze sprzedawcą i dowód zakupu zachowuje 59 proc. respondentów, a 15 proc. w ogóle nie zastanawiają się nad kwestią bezpieczeństwa podczas e-zakupów.

Według badania mniej niż połowa Polaków sprawdza dane do przelewu przed przesłaniem pieniędzy (45 proc.) i korzysta z zaufanego połączenia (31 proc.) podczas zakupów online. Z kolei z ubezpieczenia e-zakupów korzysta 10 proc. Polaków.

Badanie „Bezpieczni na e-zakupach 2022” powstało na potrzeby raportu Santander Consumer Banku Polaków Portfel Własny. Zrealizował je Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w styczniu br. metodą ankiety telefonicznej. Przeprowadzono ją na reprezentatywnej grupie 1001 dorosłych Polaków.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane