Blogosfera coraz bliżej klienta

11-10-2016, 22:00

Lepsze treści, wsparcie opiniotwórcze, zwiększanie zasięgu — taka przyszłość czeka firmowe blogi.

Według badań, coraz więcej internautów decyduje się na zakupy określonych towarów pod wpływem informacji zamieszczonych na blogach. Dla firm jest to kolejne wyzwanie w pozyskiwaniu klientów.

— Dziś w blogosferze firmowej łatwo się wyróżnić, bo w wielu branżach konkurencja nadal nie jest zbyt silna. Dlatego w 2017 r. blog będzie prowadzić więcej liczących się przedsiębiorstw — prognozuje Artur Pajkert z firmy hostingowej Hekko.pl.

Według niego, pierwszym ważnym wyzwaniem dla osób prowadzących firmowe blogi będzie tworzenie inspirujących treści służących zakładanym celom sprzedażowym, wizerunkowym i badawczym.

— Zanim autor bloga firmowego stworzy temat, będzie sprawdzał, czego jego klient szuka w internecie — mówi Artur Pajkert.

Przedsiębiorcy będą też coraz lepiej dbać o wykorzystanie różnych kanałów komunikacji do budowania i zwiększania zasięgu blogów. 16 proc. internautów za przyczynę niekorzystania z ich treści wskazuje to, że inni nie wiedzą o ich istnieniu w sieci (raport Mobile Institute). Należy się też spodziewać częstszego zamieszczania w internecie infografik, zdjęć oraz krótkich materiałów wideo — wszystko po to, aby utrzymać uwagę czytelnika. Niewykluczone, że dzięki temu chętniej podzieli się on linkami z innymi użytkownikami. Dwa kolejne trendy w rozwoju blogosfery firmowej to częstsze wykorzystywanie merytorycznego wsparcia osób opiniotwórczych przy tworzeniu treści dla czytelników oraz sięganie po to narzędzie przez startujących przedsiębiorców.

— Obecnie hosting z obsługą klienta można mieć w Polsce za 49,99 zł brutto na rok. W pakiecie są też opcje dodatkowe pozwalające praktycznie jednym kliknięciem i bez posiadania wiedzy technicznej na założenie własnego bloga — podkreśla Jakub Dwernicki, prezes Hekko.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Blogosfera coraz bliżej klienta