Bloober Team debiutuje jako wydawca

Krakowski producent gier 30 maja wypuści na rynek pierwszy tytuł zewnętrznego dewelopera: horror „Perception”.

Do 11bit studios, który w marcu zadebiutował jako wydawca, wypuszczając na rynek grę „Beat Cop”, w maju dołączy kolejny polski producent gier. Chodzi o krakowskie studio Bloober Team, które już pod koniec ubiegłego roku ogłosiło, że będzie dywersyfikować biznes, wydając gry innych, mniejszych producentów. Na pierwszy ogień pójdzie horror „Perception”, za którym stoi niezależny amerykański deweloper The Deep End Games. W czwartek wieczorem Bloober Team poinformował, że sprzedaż gry rozpocznie się 30 maja.

Piotr Babieno
Zobacz więcej

Piotr Babieno ARC

Tytuł, który jest ciepło oceniany przez branżowe media, zostanie równocześnie wydany na trzy główne platformy: PC, PS4 i Xbox One. Piotr Babieno, prezes Bloober Team, podkreśla, że działalność wydawnicza nie będzie miała wpływu na premiery własnych gier krakowskiego studia. Od kilku lat specjalizuje się ono w produkcji horrorów. Jeszcze w tym roku ma trafić do sprzedaży gra „Observer”, która kilka dni temu została uznana przez branżowy magazyn „Gameinformer” za jeden z najbardziej wyczekiwanych tytuł niezależnych w tym roku.

„Perception” to pierwsza gra The Deep End Games. Na jej produkcję amerykańskie studiozbierało dwa lata temu pieniądze na Kickstarterze. W ten sposób udało się pozyskać blisko 170 tys. USD. Podobnie jak inne tytuły ze stajni Bloober Team, „Perception” to horror psychologiczny, który nie straszy graczy potworami wyskakującymi z ciemnych kątów, ale kładzie nacisk na klimat rozgrywki. Bill Gardner, szef The Deep End Games, jest zadowolony ze współpracy z krakowską firmą. Podkreśla, że Bloober Team sprawdza się w roli wydawcy.

— Dzięki takiemu parterowi możemy skoncentrować się na produkcji jak najlepszych gier — mówi Bill Gardner, który na swoim koncie ma m.in. dobrze przyjęte przez graczy połączenie strzelanki i horroru „BioShock”.

Według Piotra Babieny, Bloober Team analizuje kolejne gry, które mógłby wypuścić na rynek jako wydawca. Współpraca wydawnicza nie obciąża w żaden sposób wyników polskiej firmy, a zasady współpracy z zewnętrznymi parterami nie odbiegają od warunków rynkowych. Działalność wydawnicza ma pomóc krakowskiej firmie osiągnąć do 2019 r. pozycję czołowego producenta gier w tej niszy gatunkowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu