Bloober Team miał rekordowy kwartał, kurs w dół

GSU
opublikowano: 17-05-2021, 10:05

Pierwszy kwartał, w którym premierę miała gra „The Medium”, okazał się rekordowy dla Bloober Team pod względem sprzedaży i wygenerowanej gotówki. Spółka wskazuje, że na ostateczne przychody wypracowane przez najnowszy tytuł należy jeszcze zaczekać i zapowiada rekordowy rok.

W pierwszym kwartale 2021 r. notowany na NewConnect Bloober Team wypracował 12,4 mln zł przychodów w porównaniu z 6,3 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 5,8 mln zł. Na pozytywny wynik wpływ miały dotacje w wysokości blisko 4 mln zł.

W pierwszych trzech miesiącach roku producent gier wygenerował blisko 14 mln zł przepływów z działalności operacyjnej. Na koniec marca miał 16,6 mln zł gotówki wobec 7 mln zł na koniec ubiegłego roku.

Pod koniec stycznia premierę miała największa dotychczasowa produkcja Bloobera – gra „The Medium”. Spółka informowała wcześniej, że tytuł w niecałą dobę zwrócił koszty produkcji i marketingu, które szacowane były na 10-12 mln USD.

– Prezentowane wyniki dotyczą zaledwie dwóch miesięcy od premiery - na ostateczne przychody wygenerowane przez tytuł należy zaczekać. Szczególnie, że jest to gra z długim ogonem sprzedażowym. Spółka zgodnie z zasadami będzie rozliczać przychody i koszty z produkcji związane z produkcją przez proporcjonalnie dłuższy okres. Pozwala nam to liczyć na rekordowy rok pod kątem zarówno wyników sprzedażowych, jak i stanu gotówki. Mamy ciekawe plany inwestycyjne, które powinny dać całej grupie przyspieszenie pewnych działań – mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Pomimo komercyjnego sukcesu „The Medium”, na który wskazuje spółka, inwestorzy chłodno przyjęli wyniki za kwartał, w którym gra miała premierę. Około godz. 10. kurs producenta gier spadał o 6 proc. do 16,9 zł.

Spółka z Krakowa pracuje obecnie nad dwoma projektami, których szczegóły nie są jeszcze publicznie znane. Pierwszy z nich, o kodowej nazwie „Black”, powstaje we współpracy z partnerem, z którym spółka nawiązała współpracę w 2019 r. Drugi natomiast to kolejna autorska gra spółki. Jej szczegóły jednak wciąż owiane są tajemnicą.

- Zgodnie z planami pragniemy z każdą grą zwiększać skalę produkcji. Przedsmakiem tego, co czeka firmę w przyszłości, jest umowa z globalnym wydawcą i światowym liderem branży. Zarówno pod kątem wartości całego kontraktu jak i samego projektu to jedno z największych przedsięwzięć polskiego rynku gier – informuje prezes.

„Black” ma być pierwszym tytułem Bloobera, który zdecydowanie bardziej będzie opowiadać historię przez akcję.

- „The Medium” było grą przełomu - pomiędzy dwoma sposobami narracji, natomiast nasza nowa produkcja będzie już całkowicie osadzona wśród gier typowo mainstreamowych. Na razie nie możemy zdradzić szczegółów dotyczących nadchodzących tytułów, ale pierwszych informacji związanych z naszymi grami można spodziewać się jeszcze w tym roku – wskazuje Piotr Babieno.

Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane