BMW i Daimler mogą ograniczyć współpracę

opublikowano: 03-04-2019, 10:28

Według dziennika Sueddeutsche Zeitung, na który powołuje się agencja Reuters, koncerny Daimler i BMW chcą ograniczyć planowaną współpracę, jedynie do wspólnego wyprodukowania niedrogiego samochodu elektrycznego w Chinach.

Wcześniejsze doniesienia mówiły, że BMW i Daimler prowadzą rozmowy na temat współpracy przy opracowywaniu platform samochodowych dla pojazdów elektrycznych na etapie, który może zaoszczędzić każdemu producentowi  co najmniej 7 mld EUR (7,85 mld USD).

Dieter Zetsche, dyrektor generalny koncernu Daimler podczas prezentacji odnośnie współpracy z BMW
Zobacz więcej

Dieter Zetsche, dyrektor generalny koncernu Daimler podczas prezentacji odnośnie współpracy z BMW fot. REUTERS/Denis Balibouse/Forum

Obie firmy potwierdziły rozmowy o współpracy, które obejmują wymianę kosztów inżynieryjnych w przypadku pojazdów samojezdnych, ale zarówno BMW, jak  i Daimler wielokrotnie odmawiały komentarza, czy ich współpraca może obejmować całe platformy pojazdów.

Według Sueddeutsche Zeitung, Daimler i BMW planują teraz wspólny samochód elektryczny w przedziale cenowym od 27,5 do 32,5 tys. EUR, który to segment oferuje możliwość otwarcia masowego rynku dla samochodów elektrycznych.

Jak napisano w środowym artykule,  nie jest jasne, czy projekt zostanie faktycznie zrealizowany,  czy obie firmy uruchomią wspólne przedsięwzięcie i podzielą zdolność produkcyjną nowego zakładu w Chinach, który może wyprodukować milion samochodów elektrycznych w okresie siedmiu lat. 

SZ podkreśla, że część z menedżerów BWM obawia się, że umowa z Daimlerem, może osłabić markę. Na dodatek obie firmy mają odrębne plany współpracy z lokalnymi chińskimi partnerami.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu