Wcześniejsze doniesienia mówiły, że BMW i Daimler prowadzą rozmowy na temat współpracy przy opracowywaniu platform samochodowych dla pojazdów elektrycznych na etapie, który może zaoszczędzić każdemu producentowi co najmniej 7 mld EUR (7,85 mld USD).

Obie firmy potwierdziły rozmowy o współpracy, które obejmują wymianę kosztów inżynieryjnych w przypadku pojazdów samojezdnych, ale zarówno BMW, jak i Daimler wielokrotnie odmawiały komentarza, czy ich współpraca może obejmować całe platformy pojazdów.
Według Sueddeutsche Zeitung, Daimler i BMW planują teraz wspólny samochód elektryczny w przedziale cenowym od 27,5 do 32,5 tys. EUR, który to segment oferuje możliwość otwarcia masowego rynku dla samochodów elektrycznych.
Jak napisano w środowym artykule, nie jest jasne, czy projekt zostanie faktycznie zrealizowany, czy obie firmy uruchomią wspólne przedsięwzięcie i podzielą zdolność produkcyjną nowego zakładu w Chinach, który może wyprodukować milion samochodów elektrycznych w okresie siedmiu lat.
SZ podkreśla, że część z menedżerów BWM obawia się, że umowa z Daimlerem, może osłabić markę. Na dodatek obie firmy mają odrębne plany współpracy z lokalnymi chińskimi partnerami.