BMW podtrzymuje słabą prognozę

opublikowano: 01-08-2019, 09:36

Koncern BMW podtrzymał swoją słabą prognozę podczas gdy wyniki niemieckiego producenta sportowych i luksusowych samochodów wypracowane w II kwartale 2019 r. odnotowały spadki, donosi Reuters.

Zyski w drugim kwartale spadły o 20 proc. dotknięte wahaniami walutowymi i rosnącymi kosztami produkcji samochodów elektrycznych i hybrydowych

BMW
fot. Bloomberg

Zysk przed opodatkowaniem i odsetkami (EBITDA) obniżył się do 2,2 mld EUR (2,4 mld USD). Spowodowane to było w dużej mierze wysokimi kosztami inwestycji, jakie koncerny motoryzacyjne zmuszone były – w skutek nowych przepisów - dokonać w stworzenie pojazdów o niższej emisji spalin. 

Inwestycje w rzeczowe aktywa trwałe wzrosły w ubiegłym kwartale o 39 proc., ponieważ koncern z Monachium przebudował fabryki, aby produkować nowe modele i bardziej elastyczne linie produkcyjne do produkcji pojazdów elektrycznych i spalinowych.

Marża operacyjna w dziale motoryzacyjnym spadła do 6,5 proc. z 8,6 proc. rok wcześniej, pomimo wzrostu sprzedaży pojazdów o 1,5 proc. w tym samym okresie.

BMW podtrzymuje, że spodziewa się znacznego spadku zysku grupy przed opodatkowaniem w 2019 r., a także nieznacznego wzrostu dostaw pojazdów oraz marży EBIT od 4,5 do 6,5 proc. w dziale motoryzacyjnym.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane