Zyski w drugim kwartale spadły o 20 proc. dotknięte wahaniami walutowymi i rosnącymi kosztami produkcji samochodów elektrycznych i hybrydowych

Zysk przed opodatkowaniem i odsetkami (EBITDA) obniżył się do 2,2 mld EUR (2,4 mld USD). Spowodowane to było w dużej mierze wysokimi kosztami inwestycji, jakie koncerny motoryzacyjne zmuszone były – w skutek nowych przepisów - dokonać w stworzenie pojazdów o niższej emisji spalin.
Inwestycje w rzeczowe aktywa trwałe wzrosły w ubiegłym kwartale o 39 proc., ponieważ koncern z Monachium przebudował fabryki, aby produkować nowe modele i bardziej elastyczne linie produkcyjne do produkcji pojazdów elektrycznych i spalinowych.
Marża operacyjna w dziale motoryzacyjnym spadła do 6,5 proc. z 8,6 proc. rok wcześniej, pomimo wzrostu sprzedaży pojazdów o 1,5 proc. w tym samym okresie.
BMW podtrzymuje, że spodziewa się znacznego spadku zysku grupy przed opodatkowaniem w 2019 r., a także nieznacznego wzrostu dostaw pojazdów oraz marży EBIT od 4,5 do 6,5 proc. w dziale motoryzacyjnym.