BMW rozpędziło się w Polsce

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2025-07-22 13:43

BMW zaliczyło doskonałe pierwsze półrocze w Polsce, bijąc rekordy w niemal każdym segmencie, w którym jest obecne.

przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jak radzi sobie BMW w Polsce
  • jakie modele cieszą się największym zainteresowaniem
  • jak wygląda sprzedaż pojazdów Grupy BMW w Europie i na świecie
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W pierwszym półroczu 2025 r. w Polsce zarejestrowano prawie 14,9 tys. samochodów marki BMW – o niemal 9 proc. więcej niż rok wcześniej. Tym samym firma utrzymało koszulkę lidera segmentu premium w Polsce. Audi zarejestrowało w tym okresie niespełna 14,4 tys. samochodów (+8,3 proc. r/r), a Mercedes – prawie 13,4 tys. (-1,3 proc. r/r).

BMW chwali się, że cała grupa (BMW Group) zakończyła półrocze z rekordowym wynikiem – zarejestrowano łącznie niespełna 18,7 tys. nowych pojazdów. Poza marką BMW, grupa dostarczyła na polski rynek również ponad 1,5 tys. aut MINI (+23,1 proc. r/r) oraz ponad 2,2 tys. motocykli.

Wśród najczęściej wybieranych modeli BMW znalazła się seria 5 (2,2 tys. rejestracji), a także BMW X1 i X2 – łącznie zarejestrowano ich 3 tys. egzemplarzy.

BMW chwali się również sukcesami w segmencie aut luksusowych. Między styczniem a końcem czerwca wydano klientom ponad 1,1 tys. flagowych modeli marki. Na ten wynik złożyły się modele: SUV – BMW X7 (452 szt.) oraz limuzyna – BMW serii 7 (661 szt.). Ten ostatni model ma obecnie aż 49 proc. udziału w polskim rynku luksusowych limuzyn.

Rekordy bije także sportowa dywizja marki – BMW M. Polska jest obecnie dla BMW M czwartym rynkiem w Europie i dziesiątym na świecie. W analizowanym okresie zarejestrowano w Polsce rekordową liczbę sportowych modeli BMW – ponad 2,2 tys. Najpopularniejszym z nich było BMW M3 – 298 rejestracji.

Bawarczycy chwalą się również rosnącą sprzedażą aut elektrycznych. W pierwszym półroczu 2025 r. wydano klientom ponad 1 tys. samochodów na prąd, co daje marce 34 proc. udziału w segmencie elektryków premium i pozycję lidera. Największym zainteresowaniem cieszy się BMW iX2 (346 rejestracji).

W kolejnych miesiącach BMW skoncentruje się na debiucie rodziny Neue Klasse. Pierwszym modelem będzie nowe BMW iX3. Według zapewnień producenta, Neue Klasse oferujeo 30 proc. większy zasięg, o 30 proc. szybsze ładowanie, oraz o 25 proc. większą efektywność w porównaniu z obecnie dostępnymi modelami.

W całej Europie BMW Group sprzedało w pierwszym półroczy 2025 blisko 498 tys. pojazdów (+8,2 proc. r/r), a globalnie – ponad 1,2 mln pojazdów (-0,5 proc. r/r).