Klienci mogą więc wybrać dowolną wersję flagowego SUV-a niemieckiego koncernu. Pierwsze iX3 wyjechało z fabryki w chińskim Shenyang, którą prowadzi joint venture BMW Brilliance Automotive. Producent liczy na to, że auto będzie bestsellerem.

— Na koniec września co 20. zarejestrowany w tym roku model BMW był zelektryfikowany — mówi Przemysław Konarski, menedżer ds. e-mobility w BMW Group Polska.
Przedsprzedaż ruszyła w Polsce na początku września. BMW nie chce ujawnić, ilu klientów zamówiło już elektrycznego SUV-a, informuje jedynie, że pierwsi z nich dostaną auta w 2021 r. Koncern zakłada, że pod koniec przyszłego roku w seryjnej produkcji będzie pięć w pełni elektrycznych pojazdów: BMW i3, MINI Cooper SE, BMW iX3, BMW iNEXT i BMW i4. Elektryczne iX3 jest napędzane silnikiem o mocy 286 KM, który zapewnia przyspieszenie do setki w 6,8 s i ma zasięg do 460 km w cyklu WLTP. Cena zaczyna się od 282,9 tys. zł.