Bogatsi bardziej ufają zakupom w sieci

Marta Bellon
opublikowano: 18-03-2013, 00:00

Właściciele e-sklepów mają przed sobą wyzwanie — przekonać internautów z niższymi dochodami, że warto kupować w internecie.

Przez internet najczęściej kupują osoby powyżej 35. roku życia (43 proc.), z wykształceniem średnim (39 proc.), pochodzący z miast do 200 tys. mieszkańców (41 proc.). E-sklepy odwiedzają przeważnie osoby pracujące (52 proc.) i zarabiające od 2 do 4 tys. zł miesięcznie (27 proc.). Tak wynika z badań Gemius i e-Commerce Polska. Konsumenci różnią się od siebie w zależności od miejsca i formy, w jakiej dokonują zakupów w sieci. Aukcje internetoweprzyciągają mężczyzn, mieszkańców wsi oraz osoby o dochodach nieprzekraczających 2 tys. zł.

Wśród odwiedzających strony oferujące zakupy grupowe i serwisy opinii, pozwalające na wyrażenie zdania na temat wybranego sklepu, dominują klienci z wykształceniem wyższym i wyższymi zarobkami. Z danych wynika, że 28 proc. Polaków nigdy nie robiło zakupów w internecie. Wśród nich przeważają osoby po 35. roku życia (49 proc.), badani z wykształceniem średnim (52 proc.), respondenci pochodzący z miast do 200 tys. mieszkańców (39 proc.) oraz osoby pracujące (38 proc.) o dochodach od 1 do 2 tys. zł (43 proc.).

— Chociaż zakupy przez internet są kojarzone z możliwością nabycia produktów po niższych cenach, to jednak chętniej korzystają z nich osoby cieszące się lepszą sytuacją finansową — komentuje Marzena Feldy, autorka książki „Sklepy internetowe: jak złapać w sieci e-konsumentki i e-konsumentów”. W jej opinii klienci o niższych dochodach częściej wybierają zakupy tradycyjne, bo te w ich odczuciu są bezpieczniejsze i minimalizują ryzyko nieudanego zakupu bądź ewentualnej utraty pieniędzy w internecie. Badanie przeprowadzono w grudniu 2012 r. Wzięło w nim udział 1,5 tys. internautów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Bogatsi bardziej ufają zakupom w sieci