Bohater filmu wywindował sprzedaż auta

DI, yahoo.com
opublikowano: 2013-11-08 12:38

Dodge udowadnia, że czasem nie opłaca się zatrudniać gwiazdę kina do reklamy produktu. Lepiej zatrudnić gwiazdę i fikcyjną postać, którą ona gra.

Ron Burgundy jest postacią fikcyjną, ale udało mu się znacząco zwiększyć sprzedaż samochodu Dodge Durango, informuje portal Yahoo.  

FOT. YouTube
FOT. YouTube
None
None

Po tym jak grana przez aktora Willa Ferrella postać została zaangażowana w kampanię promocyjną modelu, jego sprzedaż w październiku podskoczyła o 59 proc. Przedstawiciel Dodge'a potwierdził, że producent aut zanotował też 80-proc. wzrost ruchu w sieci od kiedy ruszył z kampanią Burgundy'ego.  

Ron Burgundy to główny bohater komedii z 2004 r. zatytułowanej "Anchorman: The Legend of Ron Burgundy". W Polsce film dystrybuowany był pod tytułem "Legenda telewizji". Komedia przenosi widzów w lata 70-te do San Diego, gdzie gwiazdą telewizji informacyjnej zostaje kontrowersyjny, słynący z obleśnych żartów i niezbyt rozgarnięty społecznie Ron.  

W grudniu tego roku do kin ma trafić druga część przygód "dziwaka telewizji" i jego zespołu.  

Zobacz jeden ze spotów marki Dodge

I zwiastun drugiej części filmu