Czytasz dzięki

Bon już w użyciu i nadużyciu

opublikowano: 04-08-2020, 22:00

Polacy chętnie korzystają z państwowej dopłaty do wakacji, przybywa firm, które realizują świadczenie, ale pojawiają się wątpliwości.

Pierwsi klienci, którzy za pobyt chcieli płacić bonem turystycznym, pojawiali się w recepcjach hotelowych w sobotę o 8 rano, czyli pięć godzin po uruchomieniu systemu. W Blue Marine Mielno w sobotę i niedzielę goście opłacili w ten sposób 65 spośród 145 meldunków dokonanych w weekend, czyli 45 proc., wartości 65,5 tys. zł.

Zobacz więcej

Fot. Kacper Kowalski - FORUM

W momencie uruchomienia programu w systemie zarejestrowało się 7,5 tys. firm świadczących usługi hotelarskie i imprezy turystyczne, we wtorek było ich już 10 tys. Bon (500 zł na dziecko do 18. roku życia, dodatkowe 500 zł w przypadku niepełnosprawności dziecka) jest ważny do 31 marca 2022 r. Jego obsługa odbywa się na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Nie wszystkie dzieci mogą jednak wykorzystać bon.

— Ustawa nie uwzględnia dzieci, które z uwagi na stan zdrowia nie mogą skorzystać z usługi hotelowej czy turystycznej. Ustawodawca może wprowadzić rozwiązanie umożliwiające w takim przypadku otrzymanie pomocy w formie pieniężnej — apeluje dr Piotr Cybula, radca prawny wyspecjalizowany w prawie turystycznym.

Głośno jest o ofertach sprzedaży bonów turystycznych.

— Płatności bonem można dokonywać wyłącznie na rzecz dziecka, na które bon przyznano. Uruchomiliśmy adres nieprawidlowosci@ bonturystyczny.gov.pl i prosimy o informacje o wszystkich nieprawidłowościach. Będziemy kierować informacje do organów ścigania — mówi Grzegorz Cendrowski, rzecznik POT-u.

POT otwiera oddział, który będzie weryfikować przedsiębiorców zgłaszających się do programu. Będzie zlokalizowany w Wieliczce.

3,2 tys. - tylu płatności dokonano bonem turystycznym przez pierwsze dwa dni działania systemu…

2,5 mln zł …na taką kwotę.

190 tys. - tyle bonów wydał w dwa dni ZUS…

160 mln zł …takiej wartości

Źródło: ZUS

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane