Boom w polskim e–commerce

Karolina Zawadka
opublikowano: 01-06-2016, 22:00

Już niemal 55 proc. Polaków kupuje online. Pod tym względem w Europie wyprzedzają nas tylko Niemcy.

Polacy coraz więcej pieniędzy wydają w internecie — wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie RetailMeNot. W 2015 r. 21 mln polskich internautów zrobiło zakupy o łącznej wartości 5,12 mld EUR, a wzrost rok do roku wyniósł 21 proc. Warto zaznaczyć, że w badanym okresie większy wzrost w skali europejskiej osiągnął tylko niemiecki e-commerce. Prognozy wskazują, że w 2016 r. Polacy wydadzą ponad miliard euro więcej, a polski e–klient wyda średnio 273 EUR, a więc jest to kwota o 30 EUR większa niż przed rokiem.

RetailMeNot zakłada również, że w tym roku średnio prawie sześć razy skorzysta z oferty sklepów internetowych,za każdym razem wydając ok. 50 EUR. Przeprowadzone badanie pokazuje, że polski e–commerce rozwija się cały czas w energicznym tempie. Daje to podstawy do założenia, że w roku następnym jego wartość wzrośnie do ponad 7 mld EUR. Szacuje się, że obroty na naszym rynku między 2013 a 2017 r. wzrosną ponaddwukrotnie.

— Wszystko wskazuje na to, że w tym i w przyszłym roku polski e-commerce pobije kolejne rekordy. W 2017 r. jego wartość przekroczy 7 mld EUR — mówi Mike Lester, wiceprezes i general manager odpowiedzialny za nowe rynki w RetailMeNot. Udział sprzedaży online w polskim rynku detalicznym jest nadal niewielki, bo stanowi ok. 4 proc., jednak potencjał i dynamika polskiego rynku e-commerce dają nadzieję na poprawę.

— Polacy bardzo chętnie korzystają z możliwości, jakie dają zakupy w sieci. E-commerce oferuje liczne korzyści, jak niezależność od godzin otwarcia sklepów, łatwiejsze porównywanie cen, a także wiele dodatkowych możliwości oszczędzania. Wszystko to powoduje, że zakupy online robi już 21 mln Polaków. Porównanie z innymi krajami, które uwzględniliśmy w badaniu, pokazuje również ogromny potencjał dalszego rozwoju polskiego rynku. Wzrost wydatków na zakupy w sieci, w przeliczeniu na jednego kupującego, wynosi tu blisko 12 proc. Pod tym względem Polska zajmuje pierwsze miejsce — komentuje Mike Lester.

Warto zaznaczyć, że w Polsce jest więcej e–klientów niż np. we Włoszech czy Hiszpanii, pomimo że mamy mniej mieszkańców. Pod względem kupujących online Polska znajduje się na czwartym miejscu. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Zawadka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu