Brainly zebrało 30 mln USD na ekspansję w USA

opublikowano: 26-07-2019, 20:30

Społeczna platforma edukacyjna Brainly zebrała 30 mln USD w ramach rundy finansowania. Większość tej kwoty pochodzi od koncernu Naspers, inni inwestorzy to Manta Ray i Runa Capital.

Założona w 2009 r. w Krakowie firma Brainly kieruje swoją ofertę do uczniów gimnazjum i liceum, zachęcając ich do nawiązywania kontaktów poza klasą w celu współpracy i zadawania pytań na różne tematy, w tym na tematy z zakresu nauk ścisłych, matematyki czy historii.

Michał Borkowski, prezes Brainly
Brainly

Brainly oferuje trzy poziomy moderacji - pierwszy z nich oparty jest na algorytmie, a firma stwierdziła, że jest w stanie automatycznie sprawdzać wszystkie odpowiedzi, zanim jeszcze zostaną opublikowane. W ten sposób Brainly skaluje swoją platformę, ale algorytm nie jest w stu procentach wiarygodny, dlatego na drugim poziomie chodzi o udział społeczności i umożliwienie użytkownikom oznaczania wątpliwych odpowiedzi. Trzeci poziom to "zweryfikowane odpowiedzi", nad którymi czuwają moderatorzy merytoryczni (często nauczyciele lub studenci).

Brainly jest darmowy dla użytkowników, choć obecnie czerpie zyski z reklam. Subskrypcja premium, która kosztuje od 2 do 5 USD miesięcznie, w zależności od wybranego cyklu rozliczeniowego, usuwa reklamy i odblokowuje dodatkowe funkcje - takie jak szybszy czas reakcji i zweryfikowane odpowiedzi.

Brainly pozyskał wcześniej około 38,5 mln USD, w tym 14 mln USD w 2017 r., a z kolejnymi 30 mln USD w banku planuje podwojenie wzrostu w Stanach Zjednoczonych.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane