Brandscope odkrył żyłę złota

Agencja PR chce ściągać pracowników centrów usług zza wschodniej granicy. Pierwszy kontrakt już realizuje.

W ubiegłym roku polscy pracodawcy zatrudnili 1,2 mln obywateli Ukrainy, najczęściej do prostych prac na budowach i w gastronomii. Z usług kilkunastu tysięcy ukraińskich ekspertów korzystają także centra usług biznesowych — szacuje Paweł Panczyj, dyrektor zarządzający branżowego związku ABSL. W ściąganiu pracowników dla centrów usług szansy na biznes upatruje też trójmiejska agencja PR Brandscope.

OBRÓT O 180 STOPNI:
Zobacz więcej

OBRÓT O 180 STOPNI:

Gdy Wojciech Wężyk (na zdjęciu) zakładał Brandscope z Wojciechem Makaciem, chciał wykorzystać swoje doświadczenia z pracy dla zachodnich korporacji (obaj partnerzy pracowali m.in. w Ergo Hestii). Teraz klienci oczekują od nich znajomości wschodnich rynków. MAREK SZUMKO

— Przez ostatnich 4-5 lat w Trójmieście wyrosła duża liczba biurowców i pojawiło się wiele centrów usług, co niemal do cna wyssało pracowników. Tę lukę można wypełnić posługującymi się zachodnimi językami specjalistami z Ukrainy, tym bardziej że w centrach usług powszechnie używa się angielskiego lub niemieckiego — uważa Wojciech Wężyk, partner zarządzający Brandscope.

Według ABSL w sektorze nowoczesnych usług biznesowych pracuje w Trójmieście w ponad 100 centrach 16,9 tys. osób. W latach 2013-16 liczba miejsc pracy wzrosła ponaddwukrotnie. W ubiegłym roku na Pomorzu pracowało ponad 62 tys. Ukraińców.

Komunikacyjna kampania

— Zaczęliśmy współpracę z Michaiłem Krasiukiem, który od 14 lat zajmuje się PR, ma na koncie ponad 100 projektów i zna specyfikę ukraińskiego rynku. Dzięki niemu przeprowadziliśmydla pierwszego klienta — firmy Transcom — kampanię w ukraińskich mediach — mówi Wojciech Wężyk. Transcom wspiera firmy w obsłudze klientów i w trzech oddziałach: w Olsztynie, Gdańsku i Białymstoku, zatrudnia 1500 osób.

W Olsztynie firma już ma zespół pracowników z Ukrainy, którzy obsługują klientów w języku ukraińskim, a teraz poszukuje do zespołu w Gdańsku kilkudziesięciu Ukraińców władających językiem niemieckim. Brandscope wkrótce może mieć kolejnego klienta. — Rozmawiamy z dużym centrum usług, które chce zatrudnić Ukraińców do obsługi klientów z krajów niemieckojęzycznych, a w działaniach PR widzi potencjał — mówi Wojciech Wężyk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Brandscope odkrył żyłę złota