Branża IT nie ceni działań public relations

Marcin Zawiśliński
opublikowano: 03-09-2007, 00:00

Firmy z sektora nowoczesnych technologii rzadko współpracują z mediami i agencjami PR. Cenią za to „Puls Biznesu”.

Firmy z sektora nowoczesnych technologii rzadko współpracują z mediami i agencjami PR. Cenią za to „Puls Biznesu”.

Wnioski, jakie nasuwają się po lekturze najnowszego branżowego raportu, zatytułowanego: „Działania public relations w sektorze nowych technologii 2007”, nie napawają czytelnika zbytnim optymizmem.

— Z naszych analiz wynika, że, niestety, dość mało firm z branży IT współpracuje z dziennikarzami i agencjami PR — informuje dr Dariusz Tworzydło z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, pomysłodawca badań.

Okazuje się, że taką współpracę prowadzi tylko 28 proc. ankietowanych przedsiębiorstw. Aż 56 proc. w ogóle o tym nie myśli.

Słaby odzew

Ankiety z pytaniami przesłano do ponad sześciuset małych i średnich przedsiębiorstw informatycznych (ponad 40 proc. ma siedzibę w woj. mazowieckim), ale odpowiedziało tylko co dziesiąte.

— Ignorowanie działań PR w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, co uwidacznia się nie tylko w braku w firmie odpowiednich osób, które by takie działania realizowały, ale też w braku otwartości wobec otoczenia, jest bardzo groźnym zjawiskiem. Może zaszkodzić firmom, szczególnie jeżeli znajdą się w sytuacji kryzysowej, bo wtedy może być już za późno na właściwą pomoc — ostrzega Dariusz Tworzydło.

Tylko połowa badanych respondentów z branży IT korzysta z instrumentów PR online, czyli np. z tworzenia i pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych, monitoringu internetu czy blogów korporacyjnych.

Puls górą

Z raportu wynika również, że dziennikarze piszący o branży IT najchętniej korzystają z takich narzędzi PR, jak spotkania i informacje prasowe, opinie ekspertów, rzadziej zaś ze studiów przypadków, wywiadów i imprez integracyjnych.

— Jednak prawie połowa ankietowanych ludzi mediów i przedstawicieli firm informatycznych dobrze lub bardzo dobrze ocenia wzajemną współpracę — zauważa Dariusz Tworzydło.

Spośród 21 agencji PR, z którymi na co dzień kontaktują się dziennikarze specjalizujący się w tematyce IT, najwięcej pochwał zebrały ITBC Communication (13 proc. wskazań), Sigma International Poland i Mmd Public Relations (po 11 proc.) oraz Rowland i Indalo PR (po 7 proc.). Przedstawiciele firm jako najbardziej ceniony spośród mediów gospodarczych wskazali „Puls Biznesu”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Zawiśliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu