Branża mięsna chce utworzyć Fundusz Promocji Mięsa

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 16-11-2005, 18:55

Branża mięsna chce podjąć prace nad projektem ustawy o rynku mięsa, której głównym celem ma być utworzenie Funduszu Promocji Mięsa. Pomysł wstępnie akceptuje minister rolnictwa. Jak poinformował PAP prezes związku "Polskie Mięso" Witold Choiński, środki zgromadzone w funduszu służyłby m.in. na promocję mięsa i wyrobów mięsnych na rynkach Unii Europejskiej i na rynkach trzecich.

Branża mięsna chce podjąć prace nad projektem ustawy o rynku mięsa, której głównym celem ma być utworzenie Funduszu Promocji Mięsa. Pomysł wstępnie akceptuje minister rolnictwa. Jak poinformował PAP prezes związku "Polskie Mięso" Witold Choiński, środki zgromadzone w funduszu służyłby m.in. na promocję mięsa i wyrobów mięsnych na rynkach Unii Europejskiej i na rynkach trzecich.

"Przedstawiliśmy ministrowi rolnictwa pomysł utworzenia funduszu. Jest wstępna akceptacja" - powiedział Choiński.

Jak wyjaśniło PAP biuro prasowe resortu rolnictwa, wsparcie promocji żywności wysokiej jakości, w tym także mięsa, jest jednym z punktów programu działań ministra rolnictwa planowanych na przyszły rok, a pomysł promocji mięsa jest krokiem w dobrym kierunku.

Jak zaznaczył Choiński, spożycie mięsa czerwonego w Polsce w ostatnim okresie spadło. Według niego, jest ono ok. 20 proc. niższe niż w innych krajach europejskich. "Gdyby konsumpcja wzrosła tylko o 1 kg, to nie byłoby problemu z nadwyżką" - dodał.

Według Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej (IERiGŻ), w 2005 r. spożycie wieprzowiny prognozowane jest na 39 kg na osobę, a wołowiny - 4 kg; w 2003 r. wyniosło analogicznie 41,2 kg na osobę i 5,3 kg na osobę.

Prof. Jan Małkowski z IERiGŻ poinformował, że w 2006 r. i w pierwszej połowie 2007 r. spodziewana nadprodukcja wieprzowiny wyniesie ok. 50-80 tys. ton. Ocenił, że sytuacja ta spowoduje spadek cen do 3-3,5 zł za kg żywca wieprzowego. Na początku listopada cena ta kształtowała się na poziomie 3,9 zł za kg.

Według wiceprezesa Związku Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej Bogumiła Roja, koszt wyprodukowania 1 kg mięsa wieprzowego waha się w granicach 3,2-3,5 zł za kg.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane