Branża piwna notuje spadek

Marcin Gesing
opublikowano: 25-04-2003, 00:00

Producenci piwa sprzedali w I kwartale 2003 r. 4,77 mln hl piwa i zanotowali spadek szacowany na 1-3 proc. — wynika z obliczeń Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego. Z dwóch największych graczy wyniki podała Kompania Piwowarska, która poprawiła je o 2 proc. (1,52 mln hl). Danych nie ujawnił natomiast Żywiec.

— To ciężki kwartał, ale trudno na razie prognozować, jaki będzie cały rok. Mamy nadzieję na wzrost sprzedaży — mówi Paweł Sudoł, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Nico Nusmeier, prezes Grupy Żywiec, zakłada, że w 2003 r. sprzedaż grupy wzrośnie o 3 do 5 proc.

Spadek sprzedaży dotknął Carlsberg Okocim i Brau Union. Pierwsza z firm sprzedała 660 tys hl piwa — o 2,2 proc. mniej niż przed rokiem. Brau Union ma mniejszą sprzedaż o 1,1 proc. — do 261 tys. hl.

— Wyniki są pochodną ubożenia społeczeństwa i rezygnowania konsumentów z lepszych i droższych marek na rzecz tańszych lub alkoholi wysokoprocentowych — tłumaczy Marcin Piróg, prezes Carlsberga Okocimia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Gesing

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu