Branża zabawkarska żąda ustępstw od MTP

Marlena Kaczmarek
21-09-2000, 00:00

Branża zabawkarska żąda ustępstw od MTP

Wystawcy i zarząd targów negocjują warunki kolejnej edycji branżowej imprezy

BĘDĄ KONSULTACJE: — O przyszłości targów, ich usytuowaniu w programie MTP i ostatecznym kształcie zadecydują konsultacje z wystawcami – przekonuje Grzegorz Turkiewicz, wiceprezes MTP. fot. Piotr Długosz

Międzynarodowe Targi Poznańskie chcą w 2001 roku zorganizować tylko jedną edycję Targów Zabawek, Dekoracji Świątecznych i Artykułów Szkolno-Biurowych. Z planami MTP nie zgadza się Grupa Inicjatywna Stowarzyszenia Branży Zabawkarskiej, która żąda, by targi były organizowane dwa razy w roku. Tak, jak to miało miejsce do tej pory.

Zarząd Międzynarodowych Targów Poznańskich planuje ograniczyć do jednej edycji w roku organizację Targów Zabawek, Dekoracji Świątecznych i Artykułów Szkolno-Biurowych. Do tej pory impreza odbywała się dwa razy w roku — wiosną i jesienią. W przyszłym roku targi zaplanowano tylko na jesień.

— Będziemy prowadzić konsultacje ze wszystkimi dotychczasowymi wystawcami targów zabawek, a dotyczyć one będą m.in. liczby edycji targów. Wynik konsultacji na pewno weźmiemy pod uwagę przy podejmowaniu ostatecznej decyzji — mówi Grzegorz Turkiewicz.

Wystawcy są przeciw

Nie wszystkim firmom branży zabawkarskiej odpowiadają plany MTP. Grupa Inicjatywna Stowarzyszenia Branży Zabawkarskiej chce, aby targi nadal odbywały się dwa razy w roku. Zdaniem Grupy, MTP nie konsultowały się w tej sprawie z przedstawicielami branży.

— Nasze stoiska na dotychczas organizowanych targach lokalizowane były na uboczu, ceny stoisk wystawowych rosły, przy czym impreza nie była nagłaśniana przez organizatorów — mówi Sławomir Lange, redaktor naczelny miesięcznika branżowego „Świat Zabawek”, członek Grupy Inicjatywnej Stowarzyszenia Branży Zabawkarskiej.

Z tą opinią nie zgadza się Grzegorz Turkiewicz.

Zarząd nie czuje presji

Jego zdaniem, targi były reklamowane w prasie polskiej, rosyjskiej i niemieckiej. Poza tym większość wystawców skorzystała z 37-procentowego rabatu udzielonego przez MTP od ceny wynajmowanej powierzchni (rabat udzielany jest stałym wystawcom od 1999 r.).

— Za wynajęcie 1 mkw. wystawcy płacili 50 dolarów (208 zł). Bez rabatu 1 mkw. kosztowałby 80 dolarów (331 zł). Dwie edycje Targów Zabawek, Dekoracji Świątecznych i Artykułów Szkolno-Biurowych w ciągu roku — to za dużo, a najlepszy sezon sprzedaży dla branży zabawkarskiej przypada właśnie na jesień, przed świętami Bożego Narodzenia — utrzymuje Grzegorz Turkiewicz, wiceprezes MTP.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marlena Kaczmarek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Branża zabawkarska żąda ustępstw od MTP