Brau Union promuje Królewskie
Nowe butelki i opakowania oraz intensywna promocja w mediach Królewskiego ma stworzyć z tej marki piwo ogólnokrajowe. W tym roku Brau Union chce połączyć browary Van Pur, Kujawiak i Królewskie.
Brau Union Polska oprócz połączenia trzech krajowych browarów pod wspólnym szyldem chce w najbliższym czasie zmienić wizerunek piwa Królewskie. Marka, która jest liderem na rynku centralnej Polski, ma być brandem o charakterze ogólnokrajowym.
Nowy wizerunek
Firma zamierza wymienić opakowania i butelki Królewskiego, które będą teraz sprzedawane w butelkach zwrotnych typu Polish Premium 0,5 l (najwyższej na rynku), i dystrybuowane w indywidualnych skrzynkach z logo tej marki. Wprowadzenie nowych opakowań na rynek wspomagane ma być intensywną kampanią outdoorową w Warszawie i na Mazowszu (kampania rozpoczyna się dzisiaj) oraz reklamą telewizyjną w ogólnopolskich sieciach. Jej start przewidziano na połowę czerwca. Przygotowano w tym celu trzy 30- -sekundowe filmy reklamowe.
Odrabianie strat
— Marka Królewskie traciła do tej pory rynek. Zamierzamy tę tendencję odwrócić. W tym roku chcemy sprzedać 560 tys. hl tego piwa. Uzyskanie takiego wyniku wydaje się w pełni realne — mówi Janusz Karp, koordynator ds. marketingu grupy Brau Union Polska.
W ciągu 2-3 lat plany firmy zakładają sprzedaż Królewskiego na poziomie nawet 1 mln hl rocznie. Obecnie marka Królewskie zajmuje około 30 proc. sprzedaży całej grupy. Jeżeli plany sprzedażowe dotyczące czołowego brandu grupy Brau Union się sprawdzą, to pod koniec bieżącego roku może się okazać, że Królewskie ma szansę opanować ponad 2,2 proc. krajowego rynku sprzedaży (zakładając, że branża ulokuje w roku 2001 około 25 mln hl piwa). Przestawiciele BU oceniają, że Królewskie w Warszawie ma 25-28 proc. rynku.
Ambitne plany
W skład grupy Brau Union wchodzi oprócz Browarów Warszawskich Królewskich, rzeszowski browar Van Pur oraz bydgoski producent piwa, czyli Kujawiak. We wszystkich tych browarach Austriacy są niemal 100-proc. właścicielami. Grupa sprzedała przez cztery miesiące tego roku 430 tys. hl piwa, co oznacza 7- -proc. spadek sprzedaży w porównaniu z teym samym okresem roku ubiegłego. Austriacki inwestor przeznaczył w tym roku na modernizację trzech podległych mu browarów (w tym na wymianę opakowań) około 48 mln zł. Janusz Karp nie chce ujawnić, ile będzie kosztowała zmiana wizerunku i kampania promocyjno -reklamowa Królewskiego, ale można założyć, że będzie to znaczna część tej kwoty.
W tym roku grupa Brau Union zamierza ulokować na polskim rynku przynajmniej 1,6 mln hl piwa.