Brok opuści giełdowy parkiet

Michał Śliwiński
opublikowano: 06-07-2000, 00:00

Brok opuści giełdowy parkiet

NIEPOTRZEBNA GPW: Udziałowcy Broka, którym kieruje Tom Gresk, jednogłośnie opowiedzieli się za wycofaniem spółki z publicznego obrotu. fot. ARC

Bez głosów przeciwnych akcjonariusze Broka podjęli uchwałę o wycofaniu spółki z obrotu publicznego. Tym samym rodzimy parkiet straci kolejną spółkę, przejętą przez inwestora branżowego.

Przy takiej strukturze oddanych głosów jest pewne, że wzywający do sprzedaży Holsten Brauerei AG dogadał się z akcjonariuszem reprezentującym 9,85 proc. głosów, czyli Commercial Union OFE BPH CU WBK. Po odkupieniu od tego funduszu emerytalnego jego pakietu akcji, podmiot dominujący w Broku będzie posiadał około 90 proc. ogółu akcji. Na WZA obecni byli akcjonariusze posiadający łącznie 90,64 proc. akcji. Na pozostałe papiery inwestor strategiczny Holsten ogłosił publiczne wezwanie do sprzedaży po 42 zł za walor. Po negatywnym przyjęciu przez rynek zaproponowanej ceny, Holsten zdecydował się ją podwyższyć do 48 zł za walor.

Nie wydaje się, aby Holsten miał problemy ze skupieniem reszty akcji i zezwoleniem danym przez KPWiG na opuszczenie parkietu. Aktualnie udział Broka w rynku piwa szacowany jest na 3,5 proc., spółka zaś w ciągu najbliższych 10 lat chce go zwiększyć do 10 proc. W tym celu władze planują budowę nowego browaru o przewidywanej mocy wytwórczej około 1 mln hektolitrów. Raczej pewny już koniec kwotowania Broka na warszawskiej GPW daje okazję do podsumowania jego historii notowań. Brok mógł być dobrą inwestycją. Giełdową karierę rozpoczynał debiutując po 34,50 zł. Niedługo po debiucie kurs spółki zbliżył się do 37 zł, po czym na walorach producenta piwa rozpoczęła się roczna bessa, która sprowadziła wycenę akcji do poziomu 10 zł. Właśnie listopad 1998 r. był najlepszym okresem na zajęcie długiej pozycji na walorach Broka. Kupując wtedy i odpowiadając dzisiaj na wezwanie do sprzedaży zrealizowany zysk wyniósłby 380 proc., podczas gdy zmiana od dnia debiutu wynosi niecałe 40 proc.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michał Śliwiński

Polecane