Brokerzy walutowi walczą na marketingowe noże

ONO
opublikowano: 2010-04-25 19:35

Na początku roku DM TMS Brokers wygrał sprawę ze swoim konkurentem X-Trade Brokers o bezprawne użycie znaku towarowego GO4X. Spokój panował krótko. Marketingowe armaty znowu wymierzone.

GO4X to marka należąca do TMS Brokers. W listopadzie ubiegłego roku w Internecie pojawiły się linki sponsorowane XTB o takiej treści: “GO4X a może go for XTB, XTB to sprawdzony broker MT4 lider w Polsce – cele, nie marzenia”. Rada Etyki Reklamy potwierdziła, że reklama naruszała kodeks. XTB sie nie odwoływało.

Miesiąc później XTB związał się marketingowo z Formułą 1 i podpisał kontrakt reklamowy z czołowym zespołem wyścigowym McLaren. Reakcja ze strony TMS Brokers była błyskawiczna.

TMS Brokers szybko został sponsorem działu F1 w popularnym portalu sportowym i zaczął umieszczać w prasie reklamy GO4X – “Pan Forex kibicuje żółto-czarnym. W tych barwach zarabia na forexie”. Barwy odnoszą się jednoznacznie do zespołu Renault, w którym jeździ jedyny Polak w F1 Robert Kubica.

TMS Brokers nie został sponsorem teamu wyścigowego, ale wykorzystał sprytnie i pomysłowo zainteresowanie rynku brokerskiego Formułą 1. Pod reklamą umieszczono drobnym drukiem informację, że TMS Brokers nie jest w żaden sposób powiazany z wyścigami Formuły 1 i w szczególności nie sponsoruje żadnego zespołu, ani zawodnika.

Mając w pamięci poprzednie reakcje na marketingowe “pstryczki” jednej I drugiej strony, kolejna wojna wisi w powietrzu.