Czytasz dzięki

Brokreacja ma drugą emisję

opublikowano: 13-09-2020, 22:00

Browar po raz kolejny chce pozyskać pieniądze od inwestorów crowdfundingowych. Tym razem celuje w 2,4 mln zł.

Producent alkoholi emisję w zeszłym roku zakończył z 1,7 mln zł, w kolejnej akcji udziałowej spółka znów stawia na mądrość tłumu i celuje w nieco większy poziom. Akcje oferowane są w trzech cenach: po 49,2 zł, 54,4 zł i 59,6 zł. Inwestorzy, którzy obejmą akcje jako pierwsi, będą mogli załapać się na lepszą cenę. Przyszli akcjonariusze będą mieli stosunkowo niewielki udział w kapitale zakładowym spółki — 7,8 proc. Pozyskane pieniądze spółka zamierza przeznaczyć na wkład własny do kredytu (1,1 mln zł), zwiększenie produkcji (0,9 mln zł), a także koszty marketingowe oraz kapitał obrotowy (364 tys. zł).

Mateusz Górski, prezes browaru Brokreacja, w drugiej akcji
crowdfundingowej chce pozyskać 2,4 mln zł na zbudowanie browaru w Zatorze.
Zobacz więcej

DRUGIE PODEJŚCIE:

Mateusz Górski, prezes browaru Brokreacja, w drugiej akcji crowdfundingowej chce pozyskać 2,4 mln zł na zbudowanie browaru w Zatorze. Fot. ARC

— Gdy skończyliśmy pierwszą emisję, wiedzieliśmy, że jest nam daleko do zbudowania browaru w Zatorze. Kończąc pierwszą emisję, skupiliśmy się na tym, by pozyskać nowego inwestora oraz działkę. W tym czasie przygotowaliśmy projekt unijny o dofinansowanie całej inwestycji. Od lutego zaczęliśmy rozmawiać z bankami i w maju dostaliśmy promesę bankową, wkład własny, którego wymaga bank, jest na poziomie 38 proc. całej inwestycji. Stąd właśnie pojawiła się ta druga zbiórka — mówi Mateusz Górski, prezes spółki.

Jeśli chodzi o opcję wyjścia z inwestycji, to spółka planuje odkup akcji od inwestorów, jednak nie podała dokładnych dat. Pierwsza wypłata dywidendy pojawi się po pierwszym roku działania firmy. Kolejne dywidendy, zgodnie z planem, mają być wypłacane corocznie.

— Budujemy spółkę jako dywidendową, gdzie chcemy wypłacać od 50 do 100 proc. zysku. Drugim motywem wyjścia z inwestycji jest perspektywa wejścia na NewConnect. Trzecią opcją jest wykup akcji — dodaje Mateusz Górski.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane