Browar Amber z jesienną ofensywą

Sylwester SacharczukSylwester Sacharczuk
opublikowano: 2012-10-26 00:00

Spółka z Pomorza startuje z konkursem dla domowych piwowarów na własne piwo.

Największy w Polsce regionalny browar szykuje się na nowe jesienne otwarcie. Już niebawem jego produkty będzie można kupić w nowych, oryginalnych opakowaniach. Nowa linia obejmie piwa Złote Lwy, Koźlak, Pszeniczniak i Żywe. Nowoczesne urządzenia, którepozwalają na wprowadzenie nowych szklanych produktów, Amber zakupił wiosną tego roku.

Dzięki nim zwiększyły się też możliwości dotyczące zbiorczych opakowań — wcześniej butelki mogły być pakowane w kartony zawierające po dziesięć sztuk, a po zmianie w jednym kartonie mogą być zarówno 4 butelki, jak i 20. Nowe opakowania mają bardziej podkreślać, że są to piwa z segmentu premium. Marek Skrętny, dyrektor marketingu w Amber, browar wciąż szuka nowych piwnych smaków. Dlatego organizuje konkurs dla domowych piwowarów, którzy mogą pochwalić się inwencją i wymyślić własną recepturę piwa. W tym roku uczestnicy konkursu będą warzyli piwo w kategorii porter bałtycki. Finał konkursu piw domowych odbędzie się 23 listopada.

— Piwowarzy domowi mają nieograniczone możliwości tworzenia różnorodnych smaków. W warunkach domowych możnazrobić wszystko, w browarze jakość musi być powtarzalna. Piwowarzy domowi mogą zmieniać receptury, eksperymentować, dlatego ich produkty są często inspiracją dla browarów — podkreśla Marek Skrętny. Browar Amber warzy piwo od 1994 r. Jego produkty oprócz rynku polskiego trafiają także m.in. do Skandynawii, Belgii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych i Kanady. W 2011 r. eksport wszystkich marek browaru wzrósł o 10 proc.