Browar Kujawiak zwiększył moce
Tegoroczne inwestycje w Browarach Bydgoskich Kujawiak, wchodzących w skład austriackiej grupy Brau Union, zamknęły się kwotą 16,5 mln zł. Spółka zwiększyła moce produkcyjne o 100 tys. hl, do 550 tys. hl piwa rocznie.
Browary Bydgoskie Kujawiak zakończyły najważniejszy etap tegorocznych inwestycji. W firmie zainstalowano już cztery tankofermentatory (tanki) o pojemności 400 m sześc. każdy.
W produkcję i jakość
W ubiegłym tygodniu nowe tanki rozpoczęły pracę i dołączyły do ośmiu już istniejących tego typu urządzeń.
— Inwestycja ta pozwoli na zwiększenie naszych mocy produkcyjnych z obecnych 450 do 550 tys. hl piwa rocznie i przyczyni się do ustabilizowania jego jakości — mówi Władysław Łukasik, prezes zarządu Kujawiaka.
Ponadto spółka postawiła halę magazynową o powierzchni ponad 1000 mkw. Ogółem tegoroczne nakłady inwestycyjne bydgoskiego producenta piwa zamknęły się kwotą około 16,5 mln zł. Na rynek trafiły już w nowych opakowaniach dwie najważniejsze marki piwa browaru, czyli Bractwo i Kujawiak. Ta ostatnia stanowi około 50 proc. produkcji bydgoskiej spółki.
Rozpoznać markę
Wraz z wprowadzeniem nowych opakowań, które zdaniem przedstawicieli browaru mają przyczynić się do jednoznacznej identyfikacji marek oraz odróżnienia ich od konkurencyjnych piw, rozpoczęła się też outdoorowa kampania reklamowa, przewidziana na czerwiec oraz lipiec, najważniejsze miesiące dla producentów piwa.
Browary Bydgoskie Kujawiak wchodzą w skład austriackiej grupy piwnej Brau Union, w której znajdują się ponadto Browary Warszawskie Królewskie oraz rzeszowski Van Pur. Sztandarową marką Brau Union ma być Królewskie, które według wcześniejszych założeń stanie się piwem o charakterze ogólnopolskim. Jego sprzedaż ma wynieść w 2001 roku około 560 tys. hl.
Browary wchodzące w skład austriackiej grupy przez pięć miesięcy sprzedały 570 tys. hl piwa, a w tym roku chcą ulokować na polskim rynku przynajmniej 1,6 mln hl. Sam browar Kujawiak w roku 2000 sprzedał 474 tys. hl piwa.