Browar Namysłów idzie na CeTO
PIANKA W GÓRĘ: W tym roku Browar Ryan Namysłów, kierowany przez Ryana Gostomskiego, zamierza sprzedać około 500 tys. hektolitrów piwa. Rok poźniej — 650 tys. hl. fot. ARC
Chicago Poland Investment Group, właściciel Browaru Namysłów, zamierza przekształcić firmę w spółkę akcyjną i w 2001 roku zadebiutować na rynku pozagiełdowym. Na tegoroczne inwestycje firma przeznaczy 15 mln zł.
Właściciele Browaru Ryan Namysłów, jednej z najdynamiczniej rozwijających się firm branży (ponad 70-proc. wzrost sprzedaży w I kwartale w porównaniu z analogicznym okresem Ô99), do końca maja chcą przekształcić się w spółkę akcyjną.
— To krok w kierunku debiutu spółki na pozagiełdowym rynku CeTO. Akcje firmy mogą pojawić się na nim w przyszłym roku. Chcemy w ten sposób uzyskać środki na dalszy rozwój — twierdzi Ryan Gostomski, prezes namysłowskiego browaru.
Nie na sprzedaż
Do kupna namysłowskiego producenta piwa przymierzał się austriacki koncern piwny Brau- -Union. Prowadzone rozmowy nie przyniosły jednak efektu.
— Browar nie jest na sprzedaż. Jeżeli jednak jakaś firma będzie chciała objąć udziały lub w przyszłości akcje spółki, to jesteśmy otwarci na propozycje. Nie zamierzamy jednak oddać kontroli nad firmą — twierdzi prezes Gostomski.
Namysłowski browar wyda w tym roku na inwestycje 15 mln zł.
— Po świętach wielkanocnych otworzymy nową warzelnię o wydajności 900 tys. hl piwa rocznie. Inwestycja kosztowała około 15 mln zł — mowi Ryan Gostomski,
Około 10 mln zł firma przeznaczy na marketing i reklamę. Jeszcze w tym roku browar wypuści na rynek nową odmianę piwa marki Premium, którego w tym roku zamierza sprzedać 50 tys., a w 2001 r. — 100 tys. hl. W przyszłym roku firma chce zwiększyć moce produkcyjne. Kosztem 10 mln zł planowany jest zakup 16 tankofermentatorów, które dołączą do czterech już funkcjonujących. Zdaniem prezesa Gostomskiego, za 3-4 lata Namysłów będzie produkował do 1,5 mln hl piwa rocznie.
Sportowe inwestycje
Właścicielami Browaru Namysów od roku jest grupa kapitałowa Chicago Poland Investment Group. 100 proc. udziału w browarze podzielili między siebie Michał Gostomski (ojciec Ryana Gostomskiego) i Marian Nowacki, znany działacz sportowy, były piłkarz stołecznej Legii i Arki Gdynia. Sportowe tradycje spowodowały, że grupa kapitałowa w ramach działań reklamowo-marketingowych zakupiła drugoligowy klub Odra Opole i ostatnio została jednym ze sponsorów zawodowej grupy kolarskiej Servisco.