Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła dziś oferty na dokończenie budowy trasy A4 Rzeszów Centralny – Rzeszów Wschód. Wcześniej kontrakt realizowała firma Radko, ale umowa została w maju zerwana.
Teraz najtańszą ofertę złożył Budimex, proponując 184 mln zł, przy kosztorysie 221,46 mln zł. Drugi w kolejce jest Bilfinger Berger Budownictwo (216,5 mln zł), a najwyższą cenę dał Strabag – 226 mln zł.
- Chcieliśmy wygrać ten kontrakt. Dobrze go znany, bo kilka miesięcy temu przygotowywaliśmy ofertę współpracy dla Radko. Mamy także w pobliżu wytwórnie mas bitumicznych i realizujemy sąsiedni kontrakt do Dębicy. Mając produktowe i kadrowe zaplecze w pobliżu, mogliśmy dać najniższą cenę, choć musimy jeszcze przeanalizować, czy nie popełniliśmy błędu, bo jednak od drugiego oferenta jesteśmy około 20 proc. tańsi – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimeksu.
Co ciekawe w przetargu na wzięły udział zaledwie cztery konsorcja, podczas gdy w 2009 r., kiedy GDDKiA prowadziła poprzedni – wygrany przez Radko - przetarg, wzięło w nim udział aż 17 chętnych. KAP
Budimex króluje na wtórnym rynku autostrad
Giełdowa spółka ma najlepszą ofertę na dokończenie autostrady na Rzeszowszczyźnie.