Komisja przetargowa wybrała ofertę konsorcjum Ferrovial Agroman, Budimeksu oraz Estudio Lamela na wykonanie projektu i rozbudowę Międzynarodowego Portu Lotniczego Okęcie. O umowę, której wartość wynosi 199 mln USD (804 mln zł) starały się także niemiecki Hochtief i austriacki Strabag. Pierwszy z nich już protestuje.
- To niezwykle prestiżowy kontrakt. Jest bardzo ważny dla Budimeksu, ale także niezmiernie ważny dla Ferrovialu, bo będzie to pierwszy realizowany poprzez Ferrovial w Polsce - powiedział agencji Reuters Marek Michałowski, prezes zwycięskiego oferenta.
Wynikami przetargu oburzeni są przedstawiciele Hochtief, którego oferta została uznana za nieważną z przyczyn formalnych.
- Hochtief jest absolutnie przekonany, że złożyliśmy najbardziej profesjonalną, wysoce konkurencyjną i prawidłową pod względem prawnym ofertę (...) Podejmiemy wszelkie kroki prawne w celu zakwestionowania decyzji PPL i pozostania w przetargu na projekt, w którym według opinii ekspertów, Hochtief jest uważany za jednego z najbardziej wykwalifikowanych uczestników – napisali w oświadczeniu Uwe Krueger, prezes Hochtief Polska, oraz Walter Reuters z Hochtief Construction.
Budowa ma potrwać trzy lata.
ONO