Budvar inwestuje w kryzysie

ANP
opublikowano: 19-12-2008, 00:00

Producent okien ma receptę na załamanie inwestycji deweloperskich — chce np. budować franczyzową sieć sprzedaży.

Producent okien ma receptę na załamanie inwestycji deweloperskich — chce np. budować franczyzową sieć sprzedaży.

Budvar Centrum, producent okien ze Zduńskiej Woli, z ostrożnym optymizmem patrzy w przyszłość.

— 2009 rok nie zapowiada się różowo dla całej gospodarki, w tym także dla budownictwa — przyznaje jednak Marek Trzciński, prezes Budvaru.

Mimo spodziewanego spowolnienia, spółka planuje m.in. zakup nowoczesnej lakierni do okien drewnianych i kotłowni wykorzystującej odpady drewniane.

— Kupimy też nowy system informatyczny. W sumie zamierzamy wydać na ten cel z własnych pieniędzy niespełna 1 mln EUR (4,11 mln zł). Złożymy także wniosek o dotacje unijne — dodaje prezes.

W mijającym roku spółce udało się m.in. uruchomić fabrykę okien drewnianych i wystartować z produkcją stolarki aluminiowej.

— Na pełne podsumowanie roku musimy poczekać kilka tygodni. Podpiszemy jeszcze do tego czasu kilka kontraktów — mówi Marek Trzciński.

Spółka chce poprawić sprzedaż. Od stycznia do końca października 2008 r. miała 46,15 mln zł przychodów, wobec 53,66 mln zł w takim samym okresie rok wcześniej.

— Spadki sprzedaży wynikają z ograniczenia inwestycji deweloperskich bądź ich przesunięcia. Dlatego chcemy zbudować sieć biur sprzedaży opartą na franczyzie — mówi Marek Trzciński.

Prezes zapewnia, że systematycznie podpisuje kontrakty.

— Uruchomiliśmy sprzedaż w spółce córce w Pradze. Kolejne salony będą otwierane przed sezonem budowlanym w II kwartale 2009 r. — dodaje prezes.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu