Burberry recyklinguje i kończy z futrami

DI, PAP
11-09-2018, 22:00

W roku podatkowym 2017 luksusowa brytyjska marka odzieżowa zniszczyła niesprzedane ubrania, dodatki i kosmetyki o łącznej wartości 28,6 mln GBP.

Chodziło o to, żeby nie sprzedawać ich poniżej ceny rynkowej, co osłabiałoby wartość marki. Informacja ujawniona w lipcowym raporcie Burberry została mocno skrytykowana przez organizacje ekologiczne, konsumenckie oraz w mediach społecznościowych, choć takie praktyki stosują także inne luksusowe marki odzieżowe. — Współczesny luksus oznacza bycie odpowiedzialnym społecznie i ekologicznie. To przekonanie jest kluczowe w Burberry i jest fundamentem naszego długofalowego sukcesu — oświadczył Marco Gobbetti, prezes firmy. Burberry już rozpoczęło przerabianie, naprawianie i recykling niesprzedanych towarów. W tym celu w zeszłym roku podjęło m.in. współpracę z manufakturą zrównoważonych ekologicznie produktów luksusowych Elvis & Kresse, która w ciągu najbliższych pięciu lat przetworzy na nowe produkty 120 ton skórzanych odpadków. Firma zaprzestanie też używania naturalnych futer. Obecnie robi je z królików, lisów, norek oraz jenotów azjatyckich. Na pokazie w ramach zaplanowanego na wrzesień London Fashion Week w kolekcji Burberry nie będzie już żadnych naturalnych futer.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Gospodarka / Burberry recyklinguje i kończy z futrami