Butikowe siostry chcą podbić japoński świat mody

Jacek PerzyńskiJacek Perzyński
opublikowano: 2025-03-02 20:00

Na tegorocznym Expo w Osace zadebiutuje niszowa firma modowa z Polski. Nie będzie to skok na głęboką wodę, ale firma dwóch sióstr liczy na sukces.

Przeczytaj artkuł i dowiedz się:

  • kto jest założycielem marki Re:sin
  • jakie produkty oferuje
  • jaki jest jej plan na Expo w Osace
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Expo to miejsce nie tylko dla handlowców. To także szansa na szersze zaprezentowanie się Japończykom. Na to liczy niszowa marka modowa z Warszawy, która ma do zaoferowania luksusowe towary łączące kulturę Polski i Japonii. Marka została już doceniona przez prestiżowe magazyny modowe, m.in. „Numero Tokyo”, „Vogue Japan” i aż czterokrotnie przez brytyjski „Vogue’, który w 2020 r. określił okulary Re:sin mianem „biżuterii dla oczu".

— Masowa produkcja i fast fashion nie są naszym celem. Jesteśmy marką, która wyznacza trendy, a nie je kopiuje — podkreśla Karolina Adamczyk, współzałożycielka firmy Re:sin.

Firma zatrudnia na stałe pięć osób, ale przy tworzeniu projektów współpracuje z projektantami z całego świata. Jednym z nich jest Przemek Sobocki — polski projektant i wykładowca na uniwersytecie w Tokio. Jego portfolio obejmuje współpracę m.in. z markami Louis Vuitton, Guerlain, Canon, Uniqlo czy Shiseido.

Re:sin projektuje okulary i chusty, które produkowane są w Polsce i Japonii. Niektóre elementy wykonywane ręcznie (okulary kosztują od 1 do 2 tys. zł, a chusty nawet ponad 500 zł). Docelowo cała produkcja ma zostać przeniesiona do Kraju Kwitnącej Wiśni. Firma stawia też na ekologię i zrównoważony rozwój — okulary produkowane są z acetatu, materiału pochodzenia roślinnego, a torebki powstają ze skóry kaktusowej.

Firma działa w modelu B2B — współpracuje z zagranicznymi butikami optycznymi w Anglii i Kanadzie oraz sieciami modowymi, m.in.: Anthropologie w USA. W Polsce nie ma sklepów stacjonarnych — jej okulary są dostępne w wyselekcjonowanych butikach modowych oraz salonach optycznych.

Karolina Adamczyk podkreśla, że głównym celem rozwoju firmy są rynki zagraniczne.

— Obecnie naszym priorytetem jest Japonia, a tegoroczne Expo jest podsumowaniem wszystkich naszych wysiłków. To wydarzenie stanowi dla nas ogromne wyróżnienie i jest szansą na lepsze zaprezentowanie naszych produktów Japończykom, którzy cenią wysoką jakość i rzemiosło — mówi współzałożycielka Re:sin.

Marka już zaznaczyła swoją obecność w Japonii, biorąc udział w targach branżowych w Jokohamie i współpracując z centrum handlowym Daikanyama T-Site w Tokio, gdzie na krótki czas zagościła.

W 2021 r. siostry Adamczyk stworzyły kolekcję chust i oprawek „Odkryj piękno Japonii" inspirowaną kulturą Kraju Kwitnącej Wiśni. Linia powstała we współpracy z lokalnymi projektantami i stanowi połączenie kultury Polski i Japonii.

— Elementem kolekcji są okulary produkowane w Japonii zdobione ręcznie bałtyckim bursztynem, który jest ceniony w Azji. To połączenie polskiej tradycji i japońskiej precyzji. Kolejny element kolekcji to jedwabne chusty — prezentują morskie motywy zaprojektowane w minimalistycznym japońskim stylu i nawiązują do świata bałtyckiego bursztynu. Nasz design opiera się na prostej i eleganckiej formie — mówi Karolina Adamczyk.

W trakcie Expo w Osace Japonia będzie świętować Dzień Morza, który przypada 21 lipca. Tego dnia obsługa Pawilonu Polski będzie nosić jedwabne apaszki marki Re:sin z wzorem ryby fugu zaprojektowanym przez Przemka Sobockiego.

— W Osace chcemy nawiązać bliższe relacje z lokalnymi dystrybutorami niszowych marek w modelu B2B. To będzie długotrwały proces, ponieważ budowanie zaufania z Japończykami wymaga czasu, ale już zrobiliśmy pierwszy krok i liczymy na więcej — podsumowuje współzałożycielka firmy Re:sin.