bValue Growth inwestuje w bezpieczeństwo IT

Magdalena GłowackaMagdalena Głowacka
opublikowano: 2025-01-20 17:48

40 mln zł – tyle zainwestuje fundusz bValue Growth w spółkę Fudo Security, tworzącą oprogramowanie z dziedziny cyberbezpieczeństwa.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Czym zajmuje się spółka Fudo Security?
  • Jakie ma plany rozwoju Fudo Security?
  • W jakie inwestycje celuje bValue Growth?
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Fudo Security to trzecia spółka, w którą zainwestował fundusz bValue Growth, koncentrujący się na bardziej dojrzałych firmach i często pełniący rolę pierwszego inwestora finansowego.

Fudo Security, założone ponad 20 lat temu przez Patryka Brożka i Pawła Dawidka, jest obecne na 35 rynkach. Według Leszka Orłowskiego, partnera i dyrektora finansowego bValue Fund, cytowanego w komunikacie, Fudo Security w ostatnim roku odnotowało znaczący wzrost przychodów, usprawniło model biznesowy oraz poszerzyło portfolio klientów obejmujące sektor prywatny i publiczny.

– Rosnący udział sprzedaży w modelu subskrypcyjnym oraz wysoki odsetek powtarzalnych przychodów zwiększa odporność firmy oraz tworzy solidny fundament do dalszego rozwoju – mówi Leszek Orłowski.

Pieniądze od bValue Growth mają pozwolić Fudo Security wzmocnić pozycję na rynku polskim, w Europie Zachodniej (w krajach niemieckojęzycznych) i USA. Zostaną również przeznaczone na rozwój produktów firmy.

Fundusz bValue Growth, trzeci i największy fundusz bValue, został uruchomiony w 2022 r. z planowaną kapitalizacją na poziomie 80 mln EUR. Ostatecznie osiągnął kapitalizację 90 mln EUR, a pieniądze zebrano do kwietnia 2024 r. Planuje zainwestować w około 12 spółek.

Pierwszej transakcji dokonał w listopadzie 2023 r. Zainwestował wtedy w spółkę Hostersi, specjalizującą się w transformacji cyfrowej i utrzymaniu infrastruktury IT. Nie ujawniono wysokości inwestycji, ale bValue Growth objął 69 proc. udziałów w Hostersach. Kolejną było zaangażowanie kilkudziesięciu milionów złotych w Sportano, multibrandowy sklep sportowy, dysponujący jednym salonem stacjonarnym, ale działający głównie w internecie. W tym przypadku również nie podano wysokości inwestycji.