By doradzać, należy mieć specjalistów i siedzibę

Albert Stawiszyński
opublikowano: 26-10-2007, 00:00

Pokój do poufnych rozmów z klientami i kadra po studiach — takie warunki muszą zapewnić klientom agencje doradztwa.

Pokój do poufnych rozmów z klientami i kadra po studiach — takie warunki muszą zapewnić klientom agencje doradztwa.

W działalności firm doradztwa personalnego nie ma miejsca na wolnoamerykankę. Poza wymaganiami, które dotyczą wszystkich przedsiębiorców, np. zasad BHP, obowiązków wobec ZUS itp., firmy takie muszą spełniać wiele specyficznych warunków. Są one określone w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

I tak, firmy doradztwa personalnego do obsługi klientów mają obowiązek kierować osoby z wykształceniem wyższym magisterskim lub innym równoważnym, których program studiów obejmował przygotowanie m.in. w zakresie poradnictwa zawodowego, doradztwa personalnego, lub które mają odpowiednie doświadczenie na stanowisku takiego doradcy. Firma musi też mieć odpowiednie pomieszczenie do rozmów z kandydatami.

— Musimy mieć lokal, w którym klienci będą mieli zapewnioną poufność prowadzonych rozmów — wyjaśnia Monika Hernecka, dyrektor operacyjny w Grupie Futurea.

Ścisłe wymagania dotyczą także przetwarzania, przechowywania i udostępniania danych osobowych.

— Dysponujemy różnymi dokumentami otrzymanymi od klientów, na przykład CV, listami motywacyjnymi. Przechowujemy je w miejscu niedostępnym dla osób postronnych — mówi Ewelina Skocz z Business Consulting Systems.

Doradcy personalni muszą być też czyści jak łza, jeśli chodzi o kontakty z urzędami skarbowymi i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Nie mogą mieć żadnych zaległości nie tylko podatkowych, ale również w opłacie składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne i na Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. W innym przypadku właścicielom firm doradczych grożą wysokie kary, a nawet groźba przymusowego zamknięcia działalności.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Albert Stawiszyński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu